- Selaus oppiaineen mukaan Pro gradutMediakasvatus
Viitteet 1-20 / 51
-
A qualitative study of the use of netspeak in English language classroom : implementation of netspeak in high school and university language teaching
(Lapin yliopisto, 2013)The aim of this research is to explore the presence and pedagogical implications of Netspeak in English language classroom. Netspeak is the type of language that evolves within the electronic environment, and it is classified ... -
Alle kaksivuotiaan lapsen virtuaalisen identiteetin muodostuminen vanhempansa julkisessa blogissa
(Lapin yliopisto, 2017)Tutkin alle kaksivuotiaan lapsen virtuaalisen identiteetin muodostumista julkisessa blogissa. Tarkoituksenani on kuvailla, miten vanhempi muodostaa lapselle virtuaalista identiteettiä kertomalla hänestä blogissaan. Keskeisiä ... -
Ammattikasvattajien näkemyksiä mediakasvatuksen käytännöistä ja materiaaleista
(Lapin yliopisto, 2013)Medialla on keskeinen rooli jokapäiväisessä elämässämme, elämme mediakulttuurissa. Internet ja sosiaalinen media ovat tuoneet mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös paljon haasteita. Lasten ja nuorten mediamaailman ... -
“Ehkä pieni pelko takaraivossa, kun on lähettänyt itsestään vähän paljastavampaa materiaalia” : 15–25-vuotiaiden nuorten kokemukset sextingistä
(Lapin yliopisto, 2016)Sextingin eli seksuaalissävytteisten tekstiviestien, kuvien ja videoiden yksityisen lähettelyn suosio on kasvanut viime aikoina erityisesti nuorten keskuudessa. Ulkomailla aiheesta on tehty useampia tutkimuksia, mutta ... -
Ethnoprogramming : an indigenous approach to computer programming : a case study in Ohcejohka area comprehensive schools
(Lapin yliopisto, 2016)The Finnish curriculum reform integrates programming in the National Core Curriculum in the fall 2016. Finland is not the first country in Europe to take programming as a part of the National Core Curriculum; However, ... -
eVerme - Vertaisryhmämentorien koulutuksen kehittäminen Pohjois-Suomessa sulautuvan opetuksen näkökulmasta
(Lapin yliopisto, 2015)Tutkimuksessani tarkastelin verkkotuettua eVerme-koulutusta. eVermekoulutuksen otti ensimmäistä kertaa käyttöön Pohjois-Suomen klusteri, joka hyödynsi koulutuksen toteutuksessa tieto- ja viestintätekniikkaa (tvt). Tutkimukseni ... -
Food for thought : consumer culture ideology in Regular Show
(Lapin yliopisto, 2015)In this study, the aim was to analyse the representation of consumer culture in an American animated television series, Regular Show. Under this main goal, four subquestions were designed 1) How is junk food depicted in ... -
Group dynamics in flipped learning situations in higher education
(Lapin yliopisto, 2016)Higher education has always been a firm supporter of traditional teacher oriented pedagogical approaches. However, reform of the pedagogical approaches is necessary in order to promote learning outcomes. In this research, ... -
Heidegger, hypermedia, and moral identity: a literature review of post-human being in a medated world
(Lapin yliopisto, 2016)Being human in a hypermediated world is cause to much confusion and debate, on an ontological as well as on a practical front. This study draws on the works of Martin Heidegger, Charles Taylor, Terry Eagleton, and Michel ... -
Hyvän mielen verkko : fenomenografinen tutkimus yläkoululaisten käsityksistä online-minuuden voimaannuttavuudesta
(Lapin yliopisto, 2012)Pro gradussani tutkin fenomenografisella lähestymistavalla yläkouluikäisten käsityksiä online-minuuden voimaannuttavuudesta. Tutkimukseni on osa CBC ENPI rahoitteista ArtiChildren InNet (2012-2014) — Empowering School ... -
Koiran ja ihmisen suhteen representaatio Helsingin Sanomissa
(Lapin yliopisto, 2013)Tämän tutkielman tarkoitus on pohtia ihmisen erityistä suhdetta koiraan Helsingin Sanomissa julkaistujen artikkelien avulla. Käytän aineistonanalyysin pohjana diskurssianalyysia. Tutkimuskysymyksiksi muodostui: Miten ... -
Koulun arjen representoiminen suomalaisten alakoulujen blogeissa
(Lapin yliopisto, 2013)Pro gradu-tutkielmassani tutkin koulun arjen representoitumista suomalaisten alakoulujen blogeissa. Päätutkimuskysymys on, millaisena koulun arkea kuvataan alakoulujen blogeissa. Tutkimusaineistona on kahden kuukauden ... -
”Kyllä me niinkö yritettään pitää silmällä, että mitä ne sielä pelaa.” : lasten digitaalinen pelaaminen osana perheen arkea vanhempien kertomana
(Lapin yliopisto, 2014)Tutkielman tarkoituksena on tutkia lasten digitaalista pelaamista osana perheen arkea vanhempien kertomana. Tutkimusaineistona on käytetty kolmea puolistrukturoitua tee-mahaastattelua. Haastatteluun osallistui kaksi äitiä ... -
”Kyllä mää oon jaksanu, mutta että, kyllä se rankkaa on ollu” : narratiivinen tutkimus kouluväkivallan ja työhyvinvoinnin kokemuksista opettajien kertomuksissa
(Lapin yliopisto, 2014)Pro gradussamme tutkimme millaisia kouluväkivalta- ja työhyvinvointikokemuksia opettajat tuovat ilmi kertomuksissaan. Lisäksi olemme kiinnostuneita siitä, millaisia kertomuksia opettajat kertovat kouluväkivaltakokemusten ... -
”Kyllä tietokone on tullut jäädäkseen” : tutkimus tietokoneen merkityksistä ikäihmisen arjessa
(Lapin yliopisto, 2012)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan tietokoneen erilaisia merkityksiä yli 60-vuotiaan ikäihmisen elämässä. Tutkimuksen teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin aikaisempia ikäihmisiin, tietokoneisiin ja tietoyhteiskuntaan ... -
”Kyllä vanhempien täytyisi tietää, millä sivustoilla lapsi netissä käy” : representaatiotutkimus lasten netinkäytön uutisoinnista Lapin Kansassa 2012–2014
(Lapin yliopisto, 2015)Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisia representaatioita eli uudelleenesityksiä sanomalehden lukija saa nähtäväksi ja luettavaksi lasten netinkäytöstä. Työn lähtökohtana pidän ajatusta, jonka mukaan mediakulttuuri ... -
Lapin yliopiston opiskelijoiden kokemuksia kannettavista tietokoneista ja tietoverkoista oppimisympäristön näkökulmista tarkasteltuna
(Lapin yliopisto, 2010)Lapin yliopistossa aloitettiin kannettava-hanke syksyllä 2004, jolloin yliopisto alkoi tarjota uusille opiskelijoilleen mahdollisuutta hankkia käyttöönsä kannettava tietokone kohtuullista korvausta vastaan yliopiston kautta. ... -
”Lisää löytyy blogista…” : tutkimus tiedon jakamisesta ja itsepromootiosta Facebookin Käspaikka-ryhmässä
(Lapin yliopisto, 2015)Pro gradu -tutkielmassamme tutkimme Facebookin Käspaikka-ryhmässä tapahtuvaa tiedon jakamista ja itsepromootiota. Tutkimuksemme tavoitteena on selvittää, millaista tietoa ryhmän jäsenet toisilleen jakavat ja miten itsepromootio ... -
Lukioikäisten nuorten kokemuksia ja käsityksiä sosiaalisen median merkityksestä osana kriisiuutisointia
(Lapin yliopisto, 2012)Suomalaista yhteiskuntaa ja turvallisuuden tunnetta ovat 2000-luvulla horjuttaneet erilaiset väkivaltarikokset. Väkivaltarikokset kriisien ja katastrofien muodossa uutisoidaan laajasti internetissä ja sosiaalisessa mediassa. ...