Haku
Viitteet 1-8 / 8
Näkemyksiä matkailun ja kaivostoiminnan yhteensopivuudesta samalle alueelle : retorinen analyysi Lapin radion verkkokeskusteluista
(Lapin yliopisto, 2012)
Pro gradu –tutkielmassani tutkin kaivostoiminnan ja matkailun yhteensopivuutta ja näihin liittyviä mielikuvia ja imago-käsityksiä hyödyntämällä Lapin radion verkkokeskustelupalstalla käytyä keskustelua tutkimukseni aineistona. ...
Erämaisia metsiä ja rakennettuja reitistöjä. Kehysanalyyttinen tulkinta matkailijoiden metsämaisemakokemuksista Lapissa
(Lapin yliopisto, 2006)
Luontomatkailun kulttuuritutkimukseen lukeutuvassa tutkielmassa perehdytään matkailijoiden maisemakokemuksiin tunturikeskusten läheisissä metsissä. Tarkastelun kohteena ovat erityisesti maiseman subjektiivinen kokeminen, ...
Posion kohdekuva : kansainvälisten matkanjärjestäjien ja paikallisten yrittäjien mielikuvat Posiosta matkakohteena
(Lapin yliopisto, 2010)
Tarkastelen pro gradu -tutkielmassani Posion kansainvälistä kiinnostavuutta kohdemielikuvien näkökulmasta. Tutkimuksen kohderyhminä ovat kansainväliset matkanjärjestäjät sekä Posion matkailuyhdistykseen kuuluvat yrittäjät. ...
Vetovoimatekijät kohdeimagoa rakentamassa - vertailussa Suomen ja Ruotsin Lappi
(Lapin yliopisto, 2011)
Lapista on kasvanut viime vuosikymmeninä kiinnostava ja kansainvälisesti erittäin vetovoimainen matkakohde, joka houkuttelee matkailijoita puoleensa ”Lapin eksotiikalla”: muun muassa lumella, poroilla, yöttömällä yöllä, ...
"Mitä minä kotona tekisin? Ikävystyisin": seniorimatkailijoiden toimijuuden koordinaatit ET-lehden matka-artikkeleissa
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkielmassa tarkastellaan seniorimatkailijoiden toimijuuden koordinaatteja ET-lehtien vuosien 2008–2010 matka-artikkeleissa. Toimijuuden koordinaatteja ovat ikä, ajankohta, sukupuoli, sukupolvi, kulttuurinen tausta, ...
Suomi-kuva suomalaisessa rocklyriikassa vuosina 1980–1999
(Lapin yliopisto, 2013)
”Suomi-kuva suomalaisessa rocklyriikassa vuosina 1980–1999” on laadullinen tutkimus suomalaisen rocklyriikan tarinoista suomalaisuuden viitekehyksessä. Tutkimuksessa luotiin sisällönanalyysin kautta kuva rocklyriikan ...
Tourism imaginaires of Lapland: a content analysis of the views of domestic tourists
(Lapin yliopisto, 2023)
Looking at the growth numbers, the tourism industry in Finnish Lapland has been a success story. Until 2020, the annual growth rate of the industry in Finland was approximately 9 percent. Most of the growth has come from ...