Haku
Viitteet 1-10 / 25
Perhepäivät- Vanhempien kokemuksia lastenpsykiatrisesta perhekuntoutuksesta ja sen merkityksestä vuorovaikutuksen vahvistamisessa
(Lapin yliopisto, 2020)
Tutkielmassa tutkittiin vanhempien kokemuksia ja käsityksiä lastenpsykiatrisesta Perhepäivät perhekuntoutuksesta ja sen merkityksestä vuorovaikutuksen vahvistamisessa. Laadullisen tutkimuksen tutkimusotteena oli fenomenografia. ...
Lastensuojelun työntekijöiden käsityksiä isien asemasta
(Lapin yliopisto, 2020)
Tämän pro gradu -tutkielman aiheena oli tutkia lastensuojelun avohuollon työnteki-jöiden käsityksiä isien asemasta lastensuojelussa. Isien asemaa tarkasteltiin kahden tutkimuskysymyksen kautta käsitellen sitä, millaisia ...
’’Kyllä sä voit oppia varmaan parhaiten kaiken leikin kautta’’ – Alkuopettajien käsityksiä leikistä ja leikillisestä oppimisesta
(Lapin yliopisto, 2020)
Leikin merkitys lasten kasvussa, kehityksessä ja oppimisessa on noussut yhä suurempaan merkitykseen koulumaailmassa. Leikkiä voidaan hyödyntää opetuksen välineenä ja sen avulla on mahdollista kehittää monipuolisesti lapsen ...
”Toki tunnin alussa olen kysynyt aina kuulumisia ja jaksamisia, mutta kaikki tunne ja tuntemukset eivät välity ruudun takaa” Lapin maakunnassa työskentelevien erityisopettajien käsityksiä etäerityisopetuksen toteutumisesta poikkeusoloissa
(Lapin yliopisto, 2020)
Kevään 2020 poikkeusolot asettivat sekä koulut, opettajat että oppilaat uuden eteen, kun
koulun arki muuttui perinteisestä lähiopetuksesta etäopetukseen. Suomessa suoritettiin lyhyessä ajassa valtava digiloikka kaikilla ...
Opettajien kokemuksia sosiaalisen toimintakyvyn opettamisesta liikuntatunnilla
(Lapin yliopisto, 2020)
Tiivistelmä
Tutkimukseni kohdistui yhdeksän liikuntaa opettavan opettajan kokemuksiin opettaa sosiaalista toimintakykyä, eli toisten kanssa työskentelyä, tunteiden säätelyä, reilua peliä sekä vastuunkantoa, liikuntatunneilla. ...
Luokanopettajien käsityksiä arvokasvatuksesta koulussa
(Lapin yliopisto, 2020)
Pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millaisia käsityksiä luokanopettajilla on arvokasvattajana toimimisesta. Tutkielmassa kysytään, millaisia arvoja luokanopettajat oppilaille välittävät ja millainen on niiden ...
ADHD-diagnosoitujen opettajien käsityksiä ADHD:n ilmenemisestä opettajan työssä
(Lapin yliopisto, 2020)
Pro gradu-tutkielmani tarkoituksena on selvittää, millaisia käsityksiä ADHD-diagnosoiduilla opettajilla on ADHD:n ilmenemisestä opettajan työssä. Tämän laadullisen tutkimuksen aineiston keräsin yksilöhaastattelemalla kuutta ...
"Lapsi on hyvä, teko on väärä." : Fenomenografinen tutkimus restoratiivisesta sovittelusta varhaiskasvatuksessa osana positiivista kasvatusta
(Lapin yliopisto, 2021)
Tutkielmani tarkoituksena on tutkia, minkälaista oppimista restoratiivinen sovittelu varhaiskasvatuksessa tuottaa. Tätä päätutkimuskysymystä tukemaan olen muodostanut kolme alakysymystä: 1. Mitä lapset oppivat restoratiivisessa ...
Syömishäiriötä sairastaneiden urheilijoiden kokemuksia valmentajan merkityksestä sairauden eri vaiheiden aikana
(Lapin yliopisto, 2021-06)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää syömishäiriötä sairastaneiden urheilijoiden kokemuksia valmentajan merkityksestä sairauden eri vaiheiden aikana sekä tarkastella millaisia neuvoja he haluaisivat antaa tänä ...
Näköaloja toimivaan yhteisopettajuuteen – fenomenografinen tutkimus opettajien työssä voimaantumisesta
(Lapin yliopisto, 2021)
Yhteisopettajuus alkaa hiljalleen olemaan yhä tutumpi ilmiö kasvatuksen kentällä. Perinteiseen opettajuuteen kuuluva yksin puurtamisen aika on taittumassa kohti yhteisöllisempää ja tiimityöskentelyyn pohjautuvaa arkea. ...