Haku
Viitteet 1-10 / 27
”Meidän pitää kasvattaa lapsista aktiivisia toimijoita eikä joessa ajelehtivia tukkeja." : Luokanopettajien kokemuksia vaikuttamisen opettamisesta alakoulussa
(Lapin yliopisto, 2021)
Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee vaikuttamisen opettamista alakoulussa. Tutkielman tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia luokanopettajilla on vaikuttamisen opettamisesta. Lisäksi tutkin, millaisia merkityksen ...
”Siinä otetaan huomioon kaikennäköset ja kaikentasoset oppilaat ja oppijat.” Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä esteettömästä peruskoululiikunnasta
(Lapin yliopisto, 2021)
Pro gradu -tutkielmamme tavoitteena on selvittää, millaisia käsityksiä Lapin yliopiston luokanopettajaksi opiskelevat opettajat omaavat aiheesta esteetön peruskoululiikunta ja miten he sitä omassa työssään toteuttaisivat, ...
Luokanopettajien käsityksiä ja kokemuksia sähköisten oppimateriaalien ja arviointijärjestelmien käytöstä
(Lapin yliopisto, 2020-04-28)
Sähköiset oppimateriaalit ja niissä olevat arviointijärjestelmät ovat tiivis osa luokanopettajan arkea. Sähköisten oppimateriaalien hyödyntäminen opetuksessa herättää monenlaisia tunteita puolesta ja vastaan. Kuitenkaan ...
”Kyllä se niinku pittää tekemällä oppia” – Lapin yliopiston luokanopettajaopiskelijoiden valmiuksia kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön kenttäharjoittelun jälkeen
(Lapin yliopisto, 2020-05)
Yhteistyö kotien kanssa kuuluu opettajan työnkuvaan niin kuin opettaminenkin. Opettaja toimii myös kasvattajan roolissa, mutta huoltajilla on ensisijainen vastuu lapsen kasvattamisesta. Muuttuva ja kehittyvä yhteiskunta ...
Motivaatio vastaan rakenteet — Akvarellimaalaamisen opettamisen haasteet alakoulussa
(Lapin yliopisto, 2020)
Tutkimukseni tavoitteena on tuoda näkyväksi sellaisia tekijöitä, jotka vaikuttavat luokanopettajien antaman akvarelliopetuksen laatuun. Kyseessä on laadullinen haastattelututkimus, jossa olen käyttänyt teemahaastattelua ...
Luokanopettajien käsityksiä temperamentista ja sen merkityksestä opettajuuteen
(2021)
Tutkimukseni tarkoituksena oli kuvata luokanopettajien käsityksiä temperamentista ja sen merkityksestä opettajuuteen. Tutkimukseeni osallistui viisi luokanopettajaa. Tutkimusaineistoni koostui luokanopettajien litteroiduista ...
”Sillä ei ole mitään merkitystä missä me ollaan ja opetetaan.” Opettajien käsityksiä tehostetun ja erityisen tuen oppilaiden kanssa työskentelystä avoimessa oppimisympäristössä
(Lapin yliopisto, 2021-10)
Yhä useammissa Suomen uusissa ja peruskorjatuissa koulurakennuksissa on käytössä avoimet oppimisympäristöt. Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millaisia käsityksiä opettajilla on tehostetun ja erityisen ...
”...olo tuntuu hyödyttömältä ja riittämättömältä” Luokanopettajien kokemuksia työhyvinvoinnista Covid-19-pandemian aikana
(Lapin yliopisto, 2022-04-11)
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli kuvata, millainen on luokanopettajien koettu työhyvinvointi Covid-19-pandemia-aikana. Aineisto koostuu satunaisesti valikoituneiden luokanopettajien kokemuksista ympäri Suomen ...
Luokanopettajien kokemuksia etäopetuksesta keväällä 2020 COVID -19 pandemian aikana
(Lapin yliopisto, 2022)
Pro gradu -tutkielmassani tarkastelen luokanopettajien kokemuksia etäopetuksesta COVID-19 pandemian aikana. Suomen opetus -ja kulttuuriministeriö teki historiallisen päätöksen, jonka perusteella 18.3.2020 kaikki maamme ...
“Oli helppo lähteä hakemaan oikeastaan mitä tahansa kevyempää ja itselle vähemmän kuormittavampaa” Luokanopettajien alanvaihdon prosessi ja syyt
(Lapin yliopisto, 2022)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella luokanopettajien alanvaihdon prosessia ja kuvata alanvaihtoon johtaneita syitä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu luokanopettajan urakehitystä ja työhyvinvoinnin ...