Haku
Viitteet 1-8 / 8
Jotain omaa, jotain lainattua: lukio-opiskelijoiden suhde fanarttiin ja sen näkyvyys kuvataidetunneilla
(Lapin yliopisto, 2015)
Tämä tutkimus selvittää lukio-opiskelijoiden suhdetta fanarttiin, eli fanitaiteeseen, ja sen
näkyvyyttä kuvataideluokan arjessa. Tutkimus keskittyy opiskelijoiden kokemuksiin ja
käsityksiin fanartista, joiden vertailukohtana ...
Lukio-opiskelijan mediataitojen kehittäminen: kehittämistutkimus mediataitovalmiuksien muuttumisesta Media ja kuvien viestit -kurssilla
(Lapin yliopisto, 2015)
Mediataito muodostuu erilaisista valmiuksista, jotka tässä tutkimuksessa määritellään funktionaalisiksi, praktisiksi,
kriittisiksi, emansipatorisiksi sekä omaehtoisiksi ja yhteisöllisiksi
mediataitovalmiuksiksi. ...
”Kellää elämä ei oo täydellistä”: Median ja ihanteiden kohtaaminen kuudesluokkalaisten omakuvissa
(Lapin yliopisto, 2015)
Tutkimuksessani tarkastellaan kuudesluokkalaisten käsityksiä ihanteellisesta elämästä ja ihmisyydestä. Keskityn tutkimaan erityisesti sitä, näkyykö näissä ihanteissa vaikutteita erilaisista mediasisällöistä ja niissä esillä ...
Justimusfilmsin ensi askeleet sosiaalisessa mediassa: tarkastelussa kolmen haapaveteläisen nuoren omaehtoisesti tuottamat videot YouTubessa
(Lapin yliopisto, 2013)
Tutkielmassa tarkastellaan kolmen haapaveteläisen nuoren muodostaman Justimusfilms -ryhmän YouTubessa ajalla 2009–2012 julkaisemia videoita. Ryhmä nousi suuren yleisön tietoisuuteen syksyllä 2011, jolloin mediassa alettiin ...
”Vaikee selittää, se on hyvä meemi” Lukiolaisten medialukutaidot internetin ja mainonnan kuvien tulkinnassa
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimuksessa tutkittiin lukiolaisten visuaalisia medialukutaitoja liittyen internetkuviin ja
mainontaan. Medialukutaitoja tutkittiin tarkastelemalla, millaisia viestijöitä lukiolaiset
hahmottavat internetkuville, joissa ...
Yhteyksiä luomassa : nykytaideperustainen ilmiöpohjainen oppiminen Euroopan kansalaisuuden tarkastelussa
(Lapin yliopisto, 2021)
Kuvataidekasvatuksen alaan lukeutuvassa tutkimuksessani tarkastelen nykytaiteen toimintamalleja ja ryhmäblogien käyttöä dialogisen oppimisen mahdollistajina Euroopan kansalaisuudesta. Lähestyn tutkimusaihetta taideperustaisen ...
"Kaaduin suohon ja ragesin." : digitarina nuorten Pohjois-Savon maakuntaan liittyvän paikkakokemuksen ilmentäjänä kuvataidekasvatuksessa
(Lapin yliopisto, 2019)
Maakunnat eivät ole pitkiin aikoihin olleet kansalaisten näkökulmasta merkittäviä tekijöitä suomalaisessa aluejärjestelmässä. Viime vuosina valtiotason päättäjät ovat kuitenkin jälleen kiinnittäneet huomionsa maakuntien ...
Pro gradu
(Lapin yliopisto, 2020)
Tarkastelen tutkimuksessani sitä, mitä ihmiset oppivat YouTuben transsukupuolisten ja muunsukupuolisten ihmisten tubetusvideoista. Tutkin erityisesti sitä, minkälaisia merkityksiä videoissa on ja mitä videoita katsovat ...