Haku
Viitteet 1-6 / 6
Arki lukutaitoa vailla : Suomeen muuttaneiden naisten kokemuksia
(Lapin yliopisto, 2015)
Tarkastelen työssäni Suomeen ilman lukuB ja kirjoitustaitoa saapuneiden maaB hanmuuttajanaisten kokemuksia elämästään Suomessa. Tutkimukseni naiset eläB vät marginaalissa niin maahanmuuttajuuden, naiseuden kuin lukutaidon ...
”Ne oppii paremmin niin ku tekemällä” : työpajaohjaajien käsityksiä maahanmuuttajien oppimisesta
(Lapin yliopisto, 2014)
Tarkastelen tutkielmassani Verso-kumppanuushankkeen työpajaohjaajien käsityksiä kotoutumisen alkuvaiheessa olevien maahanmuuttajien oppimisesta. Tutkielman tavoitteena on lisätä tietoa maahanmuuttajien oppimisesta. Tämän ...
Taide kotouttaa: taiteen opetus kotouttamisvaiheessa olevien maahanmuuttajien kolmannen sektorin opetuksessa
(Lapin yliopisto, 2014)
Tämä on laadullinen ja empiirinen pro gradu -tutkielma taiteen hyödyistä maahanmuuttajien kotoutumiseen eli suomalaiseen kulttuuriin integroitumiseen. Tutkielmassa selvitetään, miksi taiteen opetusta tulisi lisätä ...
Settlement process of Afghan immigrant women based on cultural perspective in Finland
(Lapin yliopisto, 2014)
The study examined the settlement issues of Afghan immigrant women from a cultural perspective in Finland. The study explores the process of Afghan women settlement and focus on the cultural causes, aspects and the issues ...
Asuinympäristö ja kotoutuminen : tutkimus asumisen keskittymisen vaikutuksista maahanmuuttajien kotoutumiseen
(Lapin yliopisto, 2011)
Pro gradu –tutkielmassani tutkin asumisen keskittymisen vaikutuksia maahanmuuttajien kotoutumiseen ja maahanmuuttajien asuinympäristöllensä antamia merkityksiä. Tutkimustulokseni osoittavat, että asuinympäristöillä ja ...
Kaksisuuntaista kotoutumista monialaisesti - Toimintatutkimus kulttuurienvälisen osaamisen edistämisestä yläkoulussa kuvataidekasvatuksen keinoin
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimukseni käsittelee kulttuurienvälisen osaamisen edistämistä peruskoulussa
yhteisöllisen kuvataidekasvatuksen keinoin. Kasvanut maahanmuuttajien määrä on lisännyt
tarvetta kaksisuuntaisen kotoutumisen edistämiseen ...