Haku
Viitteet 1-10 / 12
Orientalismin representoituminen joogamatkakertomuksessa
(Lapin yliopisto, 2021-05-26)
Joogamatkailu käsitetään hyvinvointimatkailun alamuotona sekä henkisenä matkailuna. Se nähdään usein länsimaisten naisten matkailuna Kaakkois-Aasian alueille tai muualle terapeuttisiin maisemiin ja motiivina parantaa ...
COVID-19 pandemian merkitys kotimaanmatkailussa: Media-aineiston diskurssianalyysi kesältä 2020
(2021)
Terveydelliset kriisit ovat vaikuttaneet matkailuun kautta aikojen,ja ne saavat melko paljon huomiota mediassa. Tällä hetkellä maailma on kriisissä COVID-19 pandemian vuoksi. Tämä on aiheuttanut suuria muutoksia ...
Sosiaalisen median vaikuttajien uskottavuus ostopäätösprosessissa: sisällönanalyysi nuorten naisten kokemuksista matkailussa
(Lapin yliopisto, 2022-06-15)
Sosiaalinen media on kasvanut merkittävällä vauhdilla viimeisten vuosien aikana. Tästä johtuen myös vaikuttajamarkkinointi sosiaalisen median alustoilla on lähtenyt räjähtävään nousuun ja vakiinnuttanut paikkansa markkinoinnin ...
Kestävän suunnittelun toimintamallit ja toimijuudet Varsinais-Suomen meri- ja rannikkomatkailun viranomaisasiakirjoissa.
(Lapin yliopisto, 2022)
Merellä, rannikolla ja saaristossa tapahtuvassa matkailussa nähdään runsaasti kasvupotentiaalia. Rannikko ja saaristo on yksi Visit Finlandin matkailun suuralueista, missä matkailua halutaan kasvattaa ja keskittää. Matkailun ...
”Ainahan se on tietysti jonkun marjamettä mihinkä se tulee”. Paikallisten osallisuus matkailun vastuullisessa suunnittelussa Rovaniemellä
(Lapin yliopisto, 2022-05-18)
Rovaniemi on Lapin pääkaupunki ja suosittu matkailukaupunki Lapissa. Matkailu on kasvanut paljon ennen pandemiaa ja kasvun odotetaan jatkuvan, jos matkailu jatkuu kuten ennen. Rovaniemen matkailu painottuu talvisesonkiin ...
Hidas matkailu osana matkailun murrosta : Sisällönanalyysi ja diskurssianalyysi media-aineistosta
(Lapin yliopisto, 2021-06-17)
Matkailu puhuttaa, niin mediassa, kuin ihmisten keskuudessa muutenkin. Matkailu muuttuu, mutta miten ja miksi? Samalla kun mediassa aiheisiin liitetyt puhetavat eli diskurssit kuvaavat aiheita, ne merkityksellistävät niitä. ...
Digitaalinen transformaatio suomalaisen matkailutoimialan muutosvoimana. Kansallisten matkailustrategioiden sisällönanalyysi.
(Lapin yliopisto, 2022)
Tutkimuksen tarkoituksena on lisätä ymmärrystä siitä, millaisia vaikutuksia matkailun digitalisaatiolla ja digitaalisella transformaatiolla on Suomen matkailutoimialalle. Digitalisaatio nähdään Suomessa yhtenä merkittävimmistä ...
Sosiaalinen esteettömyys lasten kanssa matkustettaessa - Suomalaisten matkablogien sisällönanalyysi
(2020)
Lapsiperheet edustavat suurta osaa väestöstä ja myös matkailijoista. Matkustaminen on
lapsiperheille tärkeä tapa virkistäytyä, irtautua arjesta, hankkia uusia kokemuksia ja viettää
aikaa yhdessä. Lasten kanssa matkustettaessa ...
Kumppanit poluilla ja pitkospuilla – Posthumanistinen näkökulma koirien kanssa retkeilyyn
(Lapin yliopisto, 2021)
Koirien kanssa tapahtuva retkeily liittää yhteen kaksi ajankohtaista ilmiötä: luontomatkailun nousevan suosion sekä eläinten kanssa tapahtuvan matkailun. Eläinten kanssa matkustaminen liittyy jo pitkään jatkuneeseen perheiden ...
Suomen Interrail-maabrändi
(2022)
Interrailaus on ollut suosittu ilmiö eurooppalaisten keskuudessa jo 1970-luvun alkupuolelta asti. Se on tarjonnut sadoille tuhansille reppumatkailijoille keinon tutustua Euroopan kulttuurilliseen, historialliseen ja ...