Haku
Viitteet 1-6 / 6
Vammaisen lapsen osallisuus ei ole mielipidekysymys : Sosiaalityöntekijöiden näkemyksiä vammaisen lapsen osallisuuden toteutumisesta
(Lapin yliopisto, 2020)
Suomalaisessa yhteiskunnassa lapsen oikeus osallisuuteen on vahva oikeudellinen periaate. Myös sosiaalihuollossa asiakkaan oikeus osallisuuteen on yleisesti tunnettu arvo, ja lapsen osallisuuden tutkimusta on sosiaalityössä ...
Miesten kokemus isyydestään lastensuojelun tilannearviossa
(Lapin yliopisto, 2013)
Tutkimuksessa tutkittiin isien kokemaa vanhemmuutta omaan lapseen kohdistuneen lastensuojeluilmoituksen tilannearvion yhteydessä. Tavoitteena oli tuoda näkyväksi isien perheensisäistä kokemuksellista vanhemmuutta suhteessa ...
Työntekijöiden kokemuksia osallisuudesta sähköisten työvälineiden kehittämisessä sosiaalityössä
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimuksessa tarkastellaan, millaisia kokemuksia sosiaalialan työntekijöillä on osallisuudesta sähköisten työvälineiden kehittämiseen sosiaalityössä. Tavoitteena on löytää työntekijöiden kokemusten kautta löytää uusia ...
Vammaissosiaalityön asiakkaiden osallisuus ja yhdenvertaisuus valinnanvapausmallissa
(2020)
Tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten vammaiset ihmiset on huomioitu valinnanvapausmallin julkisasiakirjoissa ja millaisena vammaisten ihmisten asema niiden kautta näyttäytyy. Tutkimuksessa tarkastellaan myös, miten ...
Sijaissisarusten toimijuus ja osallisuus suhteessa viranomaiskäytäntöihin lastensuojelun perhehoidossa
(Lapin yliopisto, 2019)
Tutkimuksessa käsitellään lastensuojelun sijaisperheiden biologisten lasten, sijaissisarusten, toimijuuden ja osallisuuden kokemuksia suhteessa viranomaiskäytäntöihin. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla kuutta ...
"Se ei oo vaan se hoito semmonen, että sä haet vaan sen lääkkeet ja lähet kulkemaan" : korvaushoidon asiakkaiden kokemuksia asiakaslähtöisyydestä korvaushoidossa
(Lapin yliopisto, 2019)
Tutkielman tarkoitus oli selvittää korvaushoidon asiakaslähtöisyyttä korvaushoidossa olevien asiakkaiden näkökulmasta. Korvaushoidon asiakkaiden asemaa on tärkeä tutkia, sillä sitä koskevaa tutkimustietoa on vähän. ...