Haku
Viitteet 1-10 / 15
”Toki tunnin alussa olen kysynyt aina kuulumisia ja jaksamisia, mutta kaikki tunne ja tuntemukset eivät välity ruudun takaa” Lapin maakunnassa työskentelevien erityisopettajien käsityksiä etäerityisopetuksen toteutumisesta poikkeusoloissa
(Lapin yliopisto, 2020)
Kevään 2020 poikkeusolot asettivat sekä koulut, opettajat että oppilaat uuden eteen, kun
koulun arki muuttui perinteisestä lähiopetuksesta etäopetukseen. Suomessa suoritettiin lyhyessä ajassa valtava digiloikka kaikilla ...
Kehityskeskustelujen monet kasvot : esimiesten ja työntekijöiden käsityksiä kehityskeskusteluista
(Lapin yliopisto, 2016)
Tutkielma käsittelee työntekijöiden ja esimiesten käsityksiä kehityskeskusteluista, niiden toimivuudesta ja merkityksistä, sekä työntekijöiden ja esimiesten käsityksien eroavaisuuksia. Aihetta lähestytään fenomenografisesti, ...
“Good luck trying to change the world, I believe you have a lot work to do!” : kansainvälisten yliopisto-opiskelijoiden käsityksiä sukupuolten tasa-arvosta
(Lapin yliopisto, 2016)
Pro gradu –tutkielmassani tutkin kansainvälisten korkeakouluopiskelijoiden
käsityksiä sukupuolten tasa-arvosta. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää
käsityksiä ja kokemuksia erityisesti eurooppalaisen yliopistokoulu ...
"Suurin tarkoitus on poistaa sitä kouluunlähtemisen kynnystä" : esi- ja alkuopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimukseni tarkoituksena on kuvailla esi- ja alkuopettajien eli päiväkodin lastentarhanopetta-jien sekä koulun luokanopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun. Tutkimuskohteenani oli, millaisia käsityksiä ...
Alkuopettajien käsityksiä luovuudesta
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkimukseni tavoitteena oli selvittää, millaisia käsityksiä alkuopettajilla on luovuudesta. Teoreettisena viitekehyksenä olivat erilaiset luovuusmääritelmät tutkimuskirjallisuudessa, alkuopetusikäisen lapsen kehitys, koulu ...
”Osittain helppoa, osittain raskasta” : alakoulun oppilaiden ja opettajien käsitykset poronhoidosta
(Lapin yliopisto, 2015)
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia käsityksiä erityisesti poronhoitoon tarkoitetun alueen alakoulun oppilailla ja opettajilla on poronhoidosta. Teoreettisena viitekehyksenä toimii poronhoidon historia ja kehitys ...
”..siinä on lähetty ajattelemaan liikunnanopetusta ihan uuesta näkökulmasta” : opettajien käsityksiä liikunnan opetussuunnitelmamuutoksesta
(Lapin yliopisto, 2015)
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 tulee voimaan syksyllä 2016 suomalaisiin peruskouluihin. Liikunnan oppiaine tulee kokemaan uudistuksen myötä useita muutoksia, joista keskeisimpänä on opetukselle asetettujen ...
Fenomenografinen käsitystutkimus sosiaaliasiamiestoiminnasta
(Lapin yliopisto, 2013)
Sosiaaliasiamiestoiminnan tarkoitus on tuottaa sosiaalihuollon asiakkaalle puolueetonta ja kunnallisesta päätöksenteosta riippumatonta neuvontapalvelua. Tutkimuskysymys koski sitä, miten kunnallisen sosiaalihuollon muut ...
”Kyllä mää sen arvon nään, mutta kyllä mää sen rajatki olen nähny” – Luokanopettajien käsityksiä moniammatillisesta yhteistyöstä
(Lapin yliopisto, 2016)
Työelämässä ja koulumaailmassa on alkanut näkyä moniammatillisen yhteistyön suuntaus tavoitteenaan vastata monitasoisiin ilmiöihin ja haasteisiin. Perusopetuslaki 628/1998, Oppilas- ja opiskelijahuoltolaki 1287/2013 ja ...
Johtajien käsityksiä osaamisen johtamisesta tulevaisuuden muuttuvassa työelämässä
(Lapin yliopisto, 2020)
Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää, mitä muuttuva työelämä tarkoittaa osaamisen johtamiselle. Toteutin tutkimuksen kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimusotteena käytin fenomenografiaa, jolla tutkitaan ...