Haku
Viitteet 1-10 / 10
Vauvojen värikylpy ohjaajien näkökulmasta: Ohjaajien antamia merkityksiä Vauvojen värikylpy työskentelylle
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimus selvittää Vauvojen värikylpy -ohjaajien antamia merkityksiä työlleen. Vauvojen värikylpy
on kuvataiteellinen työpaja vauvoille ja heidän vanhemmilleen. Työpajassa edetään erilaisten
materiaalien, värien ja valojen ...
”Me kaikkihan olemme visuaalisesti suuntautuneita ihmisiä” - Tutkimus kuva- taidekasvatuksen opiskelijoiden aistikanavamieltymyksistä
(Lapin yliopisto, 2017)
Pro gradu -tutkielmassani pyrin muodostamaan alustavan ymmärryksen kuvataidekasvatuk-sen opiskelijoiden havaintokanavamieltymyksistä ja heidän käsityksistään kuvataidekasva-tuksen opetusohjelman sisällöstä. Tutkimuskysymykseni ...
”Vaikee selittää, se on hyvä meemi” Lukiolaisten medialukutaidot internetin ja mainonnan kuvien tulkinnassa
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimuksessa tutkittiin lukiolaisten visuaalisia medialukutaitoja liittyen internetkuviin ja
mainontaan. Medialukutaitoja tutkittiin tarkastelemalla, millaisia viestijöitä lukiolaiset
hahmottavat internetkuville, joissa ...
Käsityksiä kuvataiteen integroinnista Iin Innoste -hankkeen puitteissa
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkielma selvittää opettajien opetuskäytäntöjä ja käsityksiä siitä, kuinka kuvataiteen integraatiota toteutetaan. Kuvataidemaailman näkökulma tuo oppimiseen yhden tarkastelun tason lisää yhteiskunnallisen, tietoteoreettisen ...
Lasten toimijuuden representaatiot uusimpien aapisten kuvituksissa
(Lapin yliopisto, 2017)
Pro gradu -tutkielman tehtävänä on saada tietoa siitä, miten aapiskuvitukset esittävät eli
representoivat lasten toimijuutta. Tutkielman kuvallinen aineisto koostuu kolmesta uusimmasta
käytössä olevasta suomalaisesta ...
Nais- ja mieskuvat peruskoulun viidennen luokan oppilaiden piirustuksissa
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten nais- ja mieskuvat ilmenevät peruskoulun
viidennen luokan oppilaiden piirustuksissa. Tutkin myös nais- ja mieshahmojen muun
kuvaamisen yhtäläisyyksiä ja eroja. Piirustuksia ...
”Kädelliset käyttävät käsiään, mikä on myös pään käyttämistä yhtä aikaa”: taidekasvattajien näkemyksiä alakoulun kuvataiteen merkityksestä
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimukseni on laadullinen tutkimus, jossa tutkin kuvataidekasvattajien antamia merkityksiä kuvataiteelle alakoulun oppiaineena. Mikä tekee heidän mielestään kuvataiteesta merkityksellisen oppiaineen? Millaisia tavoitteita ...
Kuvataideopettajien käsityksiä luovasta työskentelystä ja sen arvioinnista
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkielman tarkoituksena oli selvittää kuvataideopettajien käsityksiä luovasta työskentelystä ja sen arvioinnista. Tutkimus rajautuu lukion kuvataideopettajiin ja lukion kuvataidetunneilla tapahtuvaan luovaan työskentelyyn. ...
Peilejä ja poseerauksia – ammatillisen elämäkertatarinan ja muotokuvan dialogin mahdollisuudet ja haasteet
(Lapin yliopisto, 2017)
Käytän tutkielmassani nykyvalokuvataiteen ja kuvataidekasvatuksen kenttiä itsen ja toisen kohtaamisen paikkana. Tutkin, miten tarinan ja muotokuvan dialogi voi olla tukemassa kuva-taideopettajan ammatillista minäkuvaa ja ...
”Jes meihin uskotaan ja me pystytään siihen” - Toimintatutkimus yläkoulun kevätjuhlan suunnittelu- ja toteutusprosessista kuvataidetunneilla
(Lapin yliopisto, 2017)
Pro gradu –tutkielmassani tutkin suomalaisen yläkoulun kevätjuhlan visuaalista suunnittelu- ja
toteutusprosessia osana kuvataideopetusta. Tutkin aihetta käytännön kokeilun kautta,
toimintatutkimuksen keinoin kahdeksannen ...