Haku
Viitteet 1-6 / 6
Rikolliset: tekijänoikeuslaki kuvataiteen opetuksen rajoittajana?
(Lapin yliopisto, 2015)
”Kun tässä on nyt vuosikausia tehty rikoksia– –” totesi eräs kuvataiteen opettaja Kuva-taideopettajien syyspäivillä järjestetyssä tekijänoikeuskoulutuksessa vuonna 2013. Nykyinen tekijänoikeuslainsäädäntö näyttää aiheuttavan ...
Harkinnan varassa ; kauhukurssikohu ja kuvataide-oppiaineen tulkinnallinen opetussuunnitelma
(Lapin yliopisto, 2012)
Pro gradu -tutkielma syventyy kuvataide-oppiaineen tulkinnallisen
opetussuunnitelman haasteisiin, tavoitellen suurempaa ymmärrystä noista haasteista..
Aihetta on rajattu valitsemalla tarkastelun kohteeksi kuvataidekasvatuspuhe, ...
Lasten toimijuuden representaatiot uusimpien aapisten kuvituksissa
(Lapin yliopisto, 2017)
Pro gradu -tutkielman tehtävänä on saada tietoa siitä, miten aapiskuvitukset esittävät eli
representoivat lasten toimijuutta. Tutkielman kuvallinen aineisto koostuu kolmesta uusimmasta
käytössä olevasta suomalaisesta ...
”Kädelliset käyttävät käsiään, mikä on myös pään käyttämistä yhtä aikaa”: taidekasvattajien näkemyksiä alakoulun kuvataiteen merkityksestä
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimukseni on laadullinen tutkimus, jossa tutkin kuvataidekasvattajien antamia merkityksiä kuvataiteelle alakoulun oppiaineena. Mikä tekee heidän mielestään kuvataiteesta merkityksellisen oppiaineen? Millaisia tavoitteita ...
Kuvataidekasvatusta kolmelta vuosikymmeneltä: – Vertaileva tutkimus peruskoulun kuvataideopetuksen perusteista vuosien 1994, 2004 ja 2014 valtakunnallisissa opetussuunnitelmissa
(Lapin yliopisto, 2018)
Pro gradu -tutkielmassani tarkastelen kuvataideopetuksen perusteiden muutosta kolmen viime vuosikymmenen ajalta. Aineistoni koostuu kolmesta viimeisimmästä valtakunnallisesta opetussuunnitelmasta, jotka ovat vuosilta 1994, ...
Kuinka arvioin kuvista ; numeerisen arvioinnin ongelma valmistuvan opettajan näkökulmasta
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkielman tarkoituksena on paljastaa numeerisen arvioinnin ristiriitaisuus
ja soveltumattomuus kuvataideoppiaineen arvioinnissa. Lähtökohtana on subjektiivisesti
havaittu ja koettu ongelma siitä että numeroarviointi ei ...