Haku
Viitteet 1-6 / 6
Arjen toimintakäytännöt matkailuyrityksen strategisena toimintamallina
(Lapin yliopisto, 2015)
Pro gradu –tutkimukseni tarkoitus on selventää sitä, miten elämyspalveluyrityksen totutut tavat toimia voidaan nähdä sen strategiana, eli arjessa kehkeytyvänä toimintamallina, jonka avulla yritys on menestynyt toimintaym ...
Wellness-matkailua kansallispuistossa? : Pallas-Yllästunturi paikkana
(Lapin yliopisto, 2015)
Luonnon merkitys matkailun vetovoimatekijänä kasvaa jatkuvasti. Luonnonympäristöt mahdollistavat kokemuksia ja toimintoja, kuten kuntoilu ja henkinen hyvinvointi, ja tarjoavat myös ainutlaatuisen miljöön sosiaalisten ...
On a quest for authenticity to an imaginary place : a narrative analysis of the experiences of British literary tourists
(Lapin yliopisto, 2015)
Literary tourism is a sub-sector of cultural tourism and relates to travelling to places connected to fictional texts and the authors of those texts. Although it is an old form of tourism and lies at the foundation of ...
Vieraanvaraisuuden käsitteellisiä ja paikallisia ulottuvuuksia : mistä on lappilainen vieraanvaraisuus tehty -selvityshankkeen raportti
(Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti, 2015)
Mistä on lappilainen vieraanvaraisuus tehty -hankkeen aikana tuotettu raportti on sekä koulutusta että matkailun kehittämistä tukeva kokonaisuus vieraanvaraisuuden teoriasta sekä lappilaisen vieraanvaraisuuden elementeistä ...
Saatan mie vain senki tehä : vertaileva tapaustutkimus inarilaisten mikroyritysten monialaistumisesta matkailualalle
(Lapin yliopisto, 2015)
Maakunnallisissa ja kunnallisissa alueohjelmissa sekä aluekehittäjien puheenvuoroissa monialayrittäjyys on usein nähty yhtenä vaihtoehtona parantaa toimeentuloa etenkin harvaanasutuilla alueilla. Pelastavana toimialana on ...
Matkailutyöntekijöiden asennoituminen sosiaalisen median hyödyntämiseen työtehtävissään
(Lapin yliopisto, 2015)
Sosiaalisen median hyödyntäminen on lisääntynyt matkailussa viimeisen vuosi-kymmenen aikana. Sosiaalinen media tarkoittaa tässä tutkimuksessa internetin verkko-palveluja, joissa käyttäjät tuottavat itse sisältöä. Sosiaalista ...