- Selaus oppiaineen mukaan Pro gradu -tutkielmatMarkkinointi
Viitteet 21-38 / 38
-
Nuoren parin kohtaaminen kodin materiaalisessa arjessa ja unelmissa
(Lapin yliopisto, 2008)Työni tarkastelee kodin materiaalista arkea ja unelmia sukupuolten kohtaamispaikkana. Koti on arjen näyttämö ja kodin esinemaailma sen kulissit. Tavaroituneessa kulutusyhteiskunnassa ymmärrys kodin esinemaailmasta onkin ... -
Näkemyksiä matkailun ja kaivostoiminnan yhteensopivuudesta samalle alueelle : retorinen analyysi Lapin radion verkkokeskusteluista
(Lapin yliopisto, 2012)Pro gradu –tutkielmassani tutkin kaivostoiminnan ja matkailun yhteensopivuutta ja näihin liittyviä mielikuvia ja imago-käsityksiä hyödyntämällä Lapin radion verkkokeskustelupalstalla käytyä keskustelua tutkimukseni aineistona. ... -
Omakuvapostimerkin yritysasiakkaiden tyytyväisyys tuotteeseen ja tilausjärjestelmään
(Lapin yliopisto, 2010)Yritysten menestyksessä korostuvat asiakaslähtöisyys ja asiakastyytyväisyys, erityisesti sähköisessä kaupankäynnissä. Asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttavat yrityksen suoriutumisen lisäksi myös asiakkaan tarpeet ja ... -
Productization of professional services and its implications for marketing
(Lapin yliopisto, 2012)The focus of this research is on productization of professional services in business markets, taking into account the customer and market driven way of operating. The objective is to define a customer and market driven ... -
Puhelinmyyjien kokemat tunteet suhteessa sisäisiin ja ulkoisiin asiakkaisiin
(Lapin yliopisto, 2011)Tämä tutkimus tarkastelee puhelinmyynnissä koettuja tunteita. Tunnetyö ja erilaiset tunnetilat sosiaalisissa vuorovaikutussuhteissa ovat olennainen osa puhelinmyynnin arkea. Tarkastelen tutkimuksessani puhelinmyyjien kokemia ... -
Puhelinmyyjien kokemat tunteet suhteessa sisäisiin ja ulkoisiin asiakkaisiin
(Lapin yliopisto, 2011)Tämä tutkimus tarkastelee puhelinmyynnissä koettuja tunteita. Tunnetyö ja erilaiset tunnetilat sosiaalisissa vuorovaikutussuhteissa ovat olennainen osa puhelinmyynnin arkea. Tarkastelen tutkimuksessani puhelinmyyjien kokemia ... -
Suomalaiset muuttolinnut Espanjan aurinkorannikolla : käytäntöteoreettinen analyysi senioreiden kuluttamisesta
(Lapin yliopisto, 2011)Yhä useampi seniori asuu talvet muualla kuin Suomessa. Tämän tyyppistä muuttoliikettä kutsutaan kausisiirtolaisuudeksi ja yksi suosituimmista kausisiirtolaisuuden kohteista on Espanjan Aurinkorannikko. Tämän tutkimuksen ... -
Systeeminen tulkintakehys heikoille signaaleille
(Lapin yliopisto, 2012)Tulevaisuuksien ja markkinoinnin tutkimusten tutkimusperinteissä tieteenfilosofisten taustaoletusten esilletuominen ja problematisointi eivät ole kovin tyypillisiä teemoja. Erilaiset tieteenfilosofiset taustaoletukset ... -
Tarinat emotionaalisen brändäyksen keinona : case Kalevala Koru
(Lapin yliopisto, 2012)Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten tarinat toimivat emotionaalisen brändäyksen keinona. Kiinnostuksen kohteena on suomalainen korumuotoiluyritys Kalevala Koru, jonka brändäys keskittyy tarinoihin. Käytän ... -
”Tyvestä latvaan” yhteisöllisyyttä internetmarkkinointiin : pienten ja syrjäisten kuntien mahdollisuudet lisätä houkuttelevuutta kuntaa kohtaan internetmarkkinoinnin avulla
(Lapin yliopisto, 2011)Internetmarkkinoinnin tavoitteita ovat kunnan ja sen palvelujen tunnetuksi tekeminen, asenteisiin vaikuttaminen, uusien asukkaiden saaminen ja elinkeinoelämän toimintamahdollisuuksien tukeminen. Kuntakuvan on oltava uskottava ... -
Ulkomailla työskentely on muuttanut mun ammatillisen identiteetin sataprosenttisesti”: opettajien kertomuksia ulkomailla työskentelystä
(Lapin yliopisto, 2018)Pro gradu – tutkielmani ydin on kuvata opettajien kertomuksia työskentelystä ulkomailla. Työn teoriaosassa tarkastelen kansainvälistyvää yhteiskuntaa koululaitoksen ja opettajien haasteena käsitellen etnistä ... -
Urheilusponsoroinnin sukupuolittuneisuus : netnografinen tutkimus yhteisöpalvelu Facebookin fanisivustoista
(Lapin yliopisto, 2012)Tämä Pro gradu –tutkielma tarkastelee urheilusponsoroinnin sukupuolittuneisuutta sosiaalisessa mediassa. Se analysoi kahden ammattilaisurheilijan Facebookin fanisivustoja netnografista metodia käyttäen. Aihetta käsitellään ... -
Vanhojentanssit esittävät -diskurssianalyyttinen tutkimus nuorten kulutusjuhlakulttuurista
(Lapin yliopisto, 2012)Tässä diskurssianalyyttisessä tutkimuksessa tutkitaan, millainen on nuorten kulutuskulttuuri vanhojentansseissa ja miten näitä merkityksiä keskusteluissa tuotetaan. Tutkimuksen teoreettis-metodologinen tausta on kulttuurisessa ... -
Vargon ja Luschin palvelulähtöinen ajattelu
(Lapin yliopisto, 2012)Tutkimuksessa tutkittiin markkinointitieteen kehitystä Stephen L. Vargon ja Robert F. Luschin palvelulähtöisen ajattelun kautta, mikä on saanut paljon huomiota potentiaalisena markkinoinnin nykyisen paradigman syrjäyttäjänä. ... -
Virtuaalisen brändiyhteisön sisällön tuottama arvo jäsenille : case BRP usersclub
(Lapin yliopisto, 2011)CASE tutkimuksen kohdeyhteisönä toimii BRP usersclub virtuaalibrändiyhteisö. Yhteisö on menettänyt aktiivisuuttaan lyhyessä ajassa paljon, minkä uskomme johtuvan pääosin yhteisön sisällöstä. Tutkimuksemme tarkoituksena on ... -
Väijytysmarkkinointi keskustelunaiheena : retorinen tutkimus urheilusponsorointia puhuttavasta ilmiöstä
(Lapin yliopisto, 2012)Urheilusponsorointi on yksi merkittävimmin kehittyneistä markkinointivälineistä viimeisten vuosikymmenten aikana. Kehitys on johtanut siihen, että rahalla on koko ajan yhä keskeisempi rooli ammattiurheilussa. Kansainväliset ... -
Yhteisöllisyyden rakentuminen pienen ryhmän brändiyhteisössä : käytäntöteoreettinen näkökulma
(Lapin yliopisto, 2012)Perinteisten yhteisökäsitysten murtuessa kuluttamisen on nähty nousseen yhdeksi ihmiset yhteen liittäväksi tekijäksi. Markkinoinnin tieteenalalla tästä ilmiöstä käytetään termiä yhteisöllinen kuluttaminen. Tämä tutkimus ... -
Ympäristömarkkinoinnin toteutus ja haasteet case : kultakaivosyritys
(Lapin yliopisto, 2012)Ympäristöarvojen merkitys yhteiskunnassa ja taloudellisessa päätöksen teossa on kasvanut viimeisen muutaman vuosikymmenen aikana. Erityisesti kaivosyrityksiin kohdistuu nykyään uusia vaatimuksia ympäristön ja yhteiskunnan ...