- Selaus oppiaineen mukaan Pro gradu -tutkielmatMarkkinointi
Viitteet 1-20 / 38
-
Aikaosuus ja ostamisen häiriötekijöitä : tapaustutkimus myyntitilaisuuksista
(Lapin yliopisto, 2011)Aikaosuus eli timeshare tarjoaa ostajalleen mahdollisuuden viettää vapaa-aikaansa hankkimassaan lomahuoneistossa. Tyypillisesti tämä aika on viikon mittainen ja aikaosuuksia kutsutaankin viikko-osakkeiksi. Keskeinen ... -
Ambience Design : moniaistisen palveluympäristön suunnittelutyökalu
(Lapin yliopisto, 2009)Kuluttajan palvelukokemuksesta pyritään saamaan mahdollisimman elämyksellinen ja unohtumaton. Palveluympäristöllä on elämyksellisyyden luonnin kannalta suuri merkitys ja yritykset ovat valmiita investoimaan niiden ... -
Asiakkaan arvokokemus vakuutus- ja finanssialalla
(Lapin yliopisto, 2010)Tutkimuksen viitekehys koostuu asiakkaan arvoa käsittelevästä teoriasta markkinoinnin johtamisen ja palvelujen markkinoinnin näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisista elementeistä asiakkaan kokema arvo ... -
Aurinko ei laske koskaan : tapaustutkimus festivaalien palvelun laadusta ja asiakastyytyväisyydestä Simerock festivaaleilla 2010
(Lapin yliopisto, 2012)Festivaalit ovat kulttuurillinen tapahtuma joka voidaan määritellä yleisölle avoimeksi teemalliseksi juhlinnaksi. Tutkimuksessa keskityttiin musiikkifestivaaleihin, joita suuresta suosiosta huolimatta, on tutkittu akateemisesti ... -
Bränditarinat esiin! : etnografinen tutkimus moniaistisen palvelumuotoilun mahdollisuuksista
(Lapin yliopisto, 2011)Tämä on etnografinen tutkimus palvelumuotoilun mahdollisuuksista bränditarinoiden välittämisessä. Tutkimuskysymys on: Miten bränditarinat saadaan palvelumuotoilulla esille moniaistisuuden näkökulmasta? Teorialinssinä on ... -
Co-creative pricing (CCP) : a conceptual development of consumers’ participation in pricing practicing in services
(Lapin yliopisto, 2011)Keskustelu yhteisestä arvonluonnista on saavuttanut yhä laajempaa huomiota niin nykypäivän tieteellisteoreettisessa markkinointikirjallisuudessa kuin käytännössä. Suosiosta huolimatta keskustelusta on jäänyt miltei tyystin ... -
Facebook brändiyhteisön arvonluontiprosessin ympäristönä
(Lapin yliopisto, 2012)Tutkimuksessa pyritään selvittämään, millainen ympäristö Facebook on yritysnäkökulmasta brändiyhteisöjen arvonluontiprosesseille, ja miten brändiyhteisöjen arvonluontitoimintoja Facebookissa toteutetaan. Tutkimuksen ... -
Golfyhteisön sponsorointi osana yrityksen markkinointiviestintää
(Lapin yliopisto, 2012)Sponsoroinnista on tullut yhä suositumpi markkinointiviestinnän muoto. Etenkin urheilusponsorointi on noussut tärkeään osaan tarkasteltaessa yritysten markkinointiviestintästrategioita. Urheilusponsorointiin liittyvä ... -
Hyvinvoinnin rakentuminen nuorten naiskuluttajien puheessa vapaa-ajasta
(Lapin yliopisto, 2012)Vapaa-ajan ja hyvinvoinnin tutkimus on tieteidenvälinen tutkimusalue, mikä on ollut viime vuosikymmeninä laajamittaisen tutkimuksellisen kiinnostuksen kohteena. Tutkimuksessani otan osaa tähän keskusteluun kuluttajakäytt ... -
Hyvää Suomesta : ravintolaruoan suomalaisuuden merkitys ja viestittyminen asiakkaille
(Lapin yliopisto, 2009)Ruoan kotimaisuus koetaan tärkeäksi nykypäivän globaalissa maailmassa. Aiempi tutkimus on keskittynyt tarkastelemaan ruoan kotimaisuuden merkitystä kuluttajille elintarvikkeissa. Tässä tutkimuksessa lähestytään aihetta ... -
Idols kulttuurisen tilan valtaajana : diskurssianalyysi henkilöbrandien rakentumisesta iltapäivälehtien sisällöissä
(Lapin yliopisto, 2010)Tutkimuksessa tarkastellaan Idols- todellisuustelevisio-ohjelmaa kulttuurintuotantojärjestelmänä, joka tuottaa henkilöbrandeiksi kutsuttuja kulttuurisia tuotteita. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten tunnettujen ... -
Jalkapallofanien toiminta ja käytänteet virtuaaliyhteisössä case: Futisforum2
(Lapin yliopisto, 2012)Virtuaaliyhteisöt ovat kasvaneet voimakkaasti ja kehittyneet nopeasti viimeisen vuosikymmenen aikana. Uusien mediavaihtoehtojen myötä yhteisö käsitteenä on muuttunut ja laajentunut, sen ei tarvitse enää rajoittua tiettyyn ... -
”Kaikki mukaan pelaamaan” : Nintendo Wii televisiomainoksen visuaalinen sisällönanalyysi
(Lapin yliopisto, 2012)Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää miten Nintendon "Wii would like to play" televisiomainoskampanja pyrkii motivoimaan kuluttajia. Televisiomainoksen analysoimiseen käytetään visuaalista sisällönanalyys ... -
Kriisiviestintä maineenhallinnan keinona sponsorointiyhteistyön ongelmatilanteissa
(Lapin yliopisto, 2012)Tämän pro gradu-tutkielman aihe on kriisiviestintä maineenhallinnan keinona sponsorointiyhteistyön ongelmatilanteissa. Tutkimuskohteeksemme valitsimme vuonna 2001 Lahdessa käydyt maailmanmestaruushiihdot joissa syntyi ... -
Kuluttaja kanssatuottajana verkossa : netnografinen tutkimus virtuaaliyhteisöstä kulutuskäyttäytymisen vuorovaikuttajana
(Lapin yliopisto, 2008)Tämän tutkimuksen tarkoitus oli kuvailla ja ymmärtää sosiaalisen vuorovaikutuksen dynamiikkaa kuluttajien muodostamassa virtuaaliyhteisössä. Virtuaaliyhteisöjä voidaan pitää uusina sosiaalisina tiloina, joissa kuluttajat ... -
Merkkiuskollisuus ympäristömerkkiin : case: Polar O. Pyret
(Lapin yliopisto, 2010)Ympäristöongelmat ovat pakottaneet kuluttajia pohtimaan omaa kulutustaan. Kuluttajat haluavat yhä enemmän tietoa tuotteiden ympäristövaikutuksista. Ympäristömerkit auttavat kuluttajaa valitsemaan vähemmän ympäristöä ... -
Mie oon lapista! : kulttuurisen brändin rakentuminen sanomalehdissä
(Lapin yliopisto, 2010)Kulttuuriin on kiinnitetty enenevässä määrin huomiota tutkittaessa markkinointiin liittyviä ilmiöitä. Tuotteista ja brändeistä on tullut erottamaton osa kulttuurista kaikkeutta niiden ammentaessa elinvoimansa muun muassa ... -
Miehen mallit : semioottinen analyysi ruumiillisuuden esittämisestä mainoskuvissa
(Lapin yliopisto, 2011)Markkinoinnin tieteenkentässä on tarvetta mainonnan ruumiillisuuden ja sukupuoliroolien kuvaamiselle. Vaikka miesvartaloiden osuus mainonnan kuvastossa on kasvanut, on tutkimus miessukupuolesta mainoskuvissa ollut toistaiseksi ... -
Mies kosmetologilla : miesasiakkaiden huomioiminen kauneudenhoitoalan yrityksissä
(Lapin yliopisto, 2010)Miehet eivät ole enää turvassa kulttuurin aiheuttamilta ulkonäköpaineilta. Molempien sukupuolten edustajia kohtaan asetetaan ulkonäön suhteen tietynlaisia normeja, joita pidetään yleisesti hyväksyttävinä ja tavoiteltuina. ...