"brändäys" - Selaus asiasanan mukaan Pro gradut
Viitteet 1-8 / 8
-
Arktista hömppää vai älykästä erikoistumista? Arktisuus Lapin relevanssia rakentavana tekijänä
(Lapin yliopisto, 2018)Maailma on suurten mullistusten kohteena. Globalisaatio ja kasvava globaali kilpailu luovat uudenlaisia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Valtioiden valta heikkenee ja kansainvälispoliittiselle kentälle on tullut tilaa ... -
Haaveunia, mystiikkaa ja eksoottinen Toiseus: Japanismi osana Fazer Geishan brändiä ja mainontaa
(Lapin yliopisto, 01.07.2022)Tutkimukseni tavoitteena on analysoida, kuinka moderni japanismi näyttäytyy Fazer Geishan Keskity hyvään -videomainoksessa. Analysoin videomainoksen visuaalisia moodeja multimodaalisen analyysimenetelmän kautta. Ensiksi ... -
”Lisää löytyy blogista…” : tutkimus tiedon jakamisesta ja itsepromootiosta Facebookin Käspaikka-ryhmässä
(Lapin yliopisto, 2015)Pro gradu -tutkielmassamme tutkimme Facebookin Käspaikka-ryhmässä tapahtuvaa tiedon jakamista ja itsepromootiota. Tutkimuksemme tavoitteena on selvittää, millaista tietoa ryhmän jäsenet toisilleen jakavat ja miten itsepromootio ... -
Matkailukohteen identiteetin selvittäminen asiakasnäkökulmasta: kyselytutkimus Inari-Saariselän matkailijoille osana alueen brändin identiteettiperustaista kehitystyötä
(Lapin yliopisto, 2013)Tämä tutkielma sai alkunsa tarpeesta selvittää asiakasnäkökulma brändin rakentamiselle Inari-Saariselkä- matkailualueella. Koska Inari-Saariselän markkinointinimi on uusi (v. 2012) ja alueen markkinointiviestintää on talven ... -
Matkailun keltainen kirja: matkailuosaajat Suomi-kuvan lähettiläinä
(Lapin yliopisto, 2013)Tutkimuksen lähtökohtana on ollut käytännön ongelma johon on haettu ratkaisua toimintatutkimuksen menetelmin; matkailun keskeiset toimijat kuten Matkailun edistämiskeskus MEK ja Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys ... -
”PITÄÄ OLLA SIELLÄ MISSÄ OVAT KUNTALAISETKIN” : sisällönanalyysi kuntien ja kaupunkien toiminnasta Facebookissa bränditeoreettisessa viitekehyksessä
(Lapin yliopisto, 2018)Facebookissa käydään keskustelua kuntien asioista, ja muodostetaan mielikuvia kunnista riippumatta siitä, ovatko kunnat Facebookissa vai eivät. Kunnat voivat kuitenkin myös itse omalla Facebook-toiminnallaan vaikuttaa ... -
Tarina monien identiteettien miehestä : Juhani ”Tami” Tamminen kulttuurisena brändinä
(Lapin yliopisto, 2015)Brändejä on aiemmin tutkittu pääasiassa psykologiaan ja taloustieteisiin pohjautuvasta näkökulmasta, jota on hallinnut ajatus siitä, että brändiä voidaan käsitellä muusta elämästä irrallisena, pysyvän olemuksen omaavana ...