"brändit" - Selaus asiasanan mukaan Pro gradut
Viitteet 1-20 / 39
-
Asiakasymmärryksen syventäminen & palvelukokemuksen kehittäminen yrityksen strategian, myynnin ja markkinoinnin tueksi : palvelumuotoilun toimintatutkimus Oy CrossLam Kuhmo Ltd
(Lapin yliopisto, 2024)Tämän tutkimuksen tavoitteena on syventää CLT-massiivipuuelementtejä valmistavan caseyrityksen asiakasymmärrystä, parantaa asiakaskokemusta ja kehittää caseyrityksen palveluprosessia asiakkaan arvomaailman pohjalta. Tutkimus ... -
Branding UNESCO: constructing organization image through audiovisual reprentations
(Lapin yliopisto, 2013)This research explores the means of constructing the image and brand of UNESCO through representations in the joint campaign between Always and UNESCO, Sisters for Education. The research material consists of five video ... -
Brändi ja rekrytointi digitaalisessa maailmassa – Sosiaalinen media HR – työkaluna
(Lapin yliopisto, 2011)Tämä tutkimus käsittelee sosiaalista mediaa työnantajamielikuvan muokkaajana ja rekrytointityökaluna, sekä sosiaalisessa mediassa toimimisen kannalta keskeisiä edellytyksiä ja vaatimuksia organisaatioille. Sosiaalinen ... -
Brändin merkitys käytetyssä tuotteessa : haastattelututkimus kuluttajan brändiorientoitumisesta vertaiskaupassa
(Lapin yliopisto, 2019)Tutkielmassa käsitellään brändituotteiden merkitystä kuluttajalle vertaiskaupassa kestävän kehityksen kautta sekä tarkastellaan kulutuksen ja suunnittelun ekologisia ja eettisiä ongelmia sekä ilmiöitä. Tutkielman tavoitteena ... -
Bränditarinat esiin! : etnografinen tutkimus moniaistisen palvelumuotoilun mahdollisuuksista
(Lapin yliopisto, 2011)Tämä on etnografinen tutkimus palvelumuotoilun mahdollisuuksista bränditarinoiden välittämisessä. Tutkimuskysymys on: Miten bränditarinat saadaan palvelumuotoilulla esille moniaistisuuden näkökulmasta? Teorialinssinä on ... -
Esitutkimus brändi-identiteetistä: tapaus jäänmurtaja Sampo
(Lapin yliopisto, 2011)Kohteiden välinen kilpailu matkailijoista lisääntyy ja muuttuu jatkuvasti yhä haasteellisemmaksi. Tulevaisuudessa matkailijat ovat yhä kokeneempia ja vaativampia. Matkailijoiden tarpeiden tyydyttämiseksi kohteiden tulee ... -
Grafiikkaa tilassa : tutkimus brändin rakentamisesta tilassa muotoilutaiteen avulla
(Lapin yliopisto, 2009)Tilaa ei yleensä ajatella graafisten suunnittelijoiden mediana. 2000-luvun alussa voimistunut pyrkimys kokemuksellisuuteen tilan välityksellä on kuitenkin tehnyt tilasta yhden mielenkiintoisen median myös graafisille ... -
Kerro, kerro, kuvasto : suomalaisten sisustus- ja vaatetusalan brändien arvojen näkyminen tuotekuvastoissa
(Lapin yliopisto, 2019)Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella suomalaisten sisustus- ja vaatetusalan brändien tuotekuvastoja niiden arvoviestinnän välineenä. Arvojen, tunteiden ja merkityksellisyyden korostuminen on markkinoinnin kentällä ... -
Kiehtovia ihmisiä dynaamisesta Koreasta : valtiobrändi postmodernissa maailmassa
(Lapin yliopisto, 2011)Pro gradu -tutkielmassani käsittelen valtiobrändiä ja sitä, kuinka toimivasta brändistä on postmodernissa maailmassa tullut välttämättömyys myös valtioille, jotka haluavat toimia tehokkaasti kansainvälisellä näyttämöllä. ... -
Luomun lukutaito : Luomupakkauksen visuaaliset keinot mielikuvien luojana
(Lapin yliopisto, 2020)Tutkimukseni tavoitteena on selvittää, minkälaisilla visuaalisilla keinoilla on mahdollista luoda toimiva luomutuotepakkaus, sekä minkälaisia mielikuvia valitut keinot synnyttävät. Tarkastelen samalla pakkauksen visuaalisia ... -
Matkailukohteen identiteetin selvittäminen asiakasnäkökulmasta: kyselytutkimus Inari-Saariselän matkailijoille osana alueen brändin identiteettiperustaista kehitystyötä
(Lapin yliopisto, 2013)Tämä tutkielma sai alkunsa tarpeesta selvittää asiakasnäkökulma brändin rakentamiselle Inari-Saariselkä- matkailualueella. Koska Inari-Saariselän markkinointinimi on uusi (v. 2012) ja alueen markkinointiviestintää on talven ... -
Merkillinen näytelmä, merkittävä markkinointi : multimodaalisuus ja intersemioottinen siirtyminen teatteriesityksen markkinointi-ilmeessä
(Lapin yliopisto, 2019)Tutkimukseni käsittelee multimodaalisuutta ja intersemioottista siirtymistä teatteriesityksen markkinointimateriaaleissa. Tavoitteenani on selvittää, millaisin keinoin merkityksiä materiaaleissa muodostetaan. Selvitän myös, ... -
Mielikuvat kulttuurisessa kontekstissa : Tutkimus IMAGETESTLAB-tutkimustyökalun suunnittelusta ja arvioinnista
(Lapin yliopisto, 2011)Brändi viestii haluamiaan mielikuvia tarkoin harkitun visuaalisen viestinnän avulla. Viesti ei kuitenkaan aina välity vastaanottajalle aiotulla tavalla ja syitä voidaan hakea mm. kulttuurieroista. Tässä tutkielmassa ... -
Mielikuvia rakentamassa ; näkökulmia elämysten tuotteistamiseen Taigakoru Oy:ssö
(Lapin yliopisto, 2012)Tutkielma on laadullinen tapaustutkimus, joka käsittelee yrityskuvan kehittämistä ja elämyssuunnittelua muotoilun näkökulmasta. Tavoitteena on tarkastella, kuinka elämyksellisyys ilmenee kohdeyrityksen yrityskuvassa ja ... -
Mikä on klassikkologo?: käsiteanalyysi Walkerin ja Avantin mukaan
(Lapin yliopisto, 2013)Tutkimuksessani sovellan Walkerin ja Avantin käsiteanalyysimallia käsitteeseen klassikkologo ja selvitän käsitteen ominaispiirteet, ennakkoehdot ja seuraukset. Käsitteen määrittelyn avulla pyrin yhdenmukaistamaan siihen ... -
Miten ITE-taiteesta tuli ilmiö?: kuin suihku tunkkaisille kyynisille aivoille
(Lapin yliopisto, 2014)Kulttuuriosaamisen merkitys yhteiskunnallisesti on kasvamassa, se aletaan nähdä luovuuden voimavarana, myös taloudessa henkisen pääoman osuus varallisuudesta kasvaa. Tarkastelen tässä tutkielmassa kulttuurisen suuntauksen ... -
Moniulotteinen brandi ja siihen liittyvien oikeuksien hallinnointi informaatioyhteiskunnassa
(Lapin yliopisto, 2009)Yhteiskunnallisen muutoksen myötä talouden rakenne-elementit ovat muuttumassa.Moderneilla markkinoilla tuotetaan ja hyödynnetään enenevässä määrin erilaisia informaatiohyödykkeitä ja samalla innovatiivisuus on kehkeytynyt ... -
Muotifilmi brändi-imagon muodostajana: miten malliston mainosvideo representoi brändiä kuluttajan näkökulmasta Case: Billabong
(Lapin yliopisto, 2015)Tapaustutkimukseni käsittelee vaatetusalan brändin, Billabongin naisten syksy/talvi 2012/2013 streetwear –malliston mainosvideota. Tutkin miten Billabongin brändi-identeetti representoituu ulkoisten näkyvien attribuuttien ja ... -
Nokia brändin elämysperiaatteiden toteutuminen Nokia Mobile Networksin tuotteissa ja konseptisuunnittelussa
(Lapin yliopisto, 2017)Laadullinen tutkimus on tehty Nokia Mobile Networksin pyynnöstä. Tutkimuksen tavoite on selvittää, noudattavatko Nokia Mobile Networksin tutkimukseen valitut tuotteet Nokia brändin suunnitteluohjeistusta sekä lisätä ... -
Nuori, hoikka ja valkoinen? Moninaisuus suomalaisten vastuullisten vaatetusalan yritysten Instagram-kuvastossa
(Lapin yliopisto, 16.12.2021)Kulutuksen kasvaessa vaatetusalan yritysten on huomioitava toimintansa taloudelliset, sosiaaliset ja ekologiset vaikutukset niin liiketoimintamallissaan, materiaalivalinnoissaan, tuotantoprosessissaan kuin myös viestinnässään. ...