Haku
Viitteet 1-10 / 123
Kannustava ilmapiiri erilaisuudelle.: Opettajien keinoja ottaa monenlaiset oppijat huomioon kuvataideluokassa.
(Lapin yliopisto, 2016)
Opinnäytteeni käsittelee kuvataideopettajien keinoja ja kokemuksia huomioida erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa kuvataideluokassa. Tutkielmani pohjaan inklusiivisen opetuksen teorioihin, ja käsittelen inklusiivisen ...
Ohjattu havaintopiirustus nuorten kuvallisen elpymisen mahdollistajana.
(Lapin yliopisto, 2020)
Tutkielman kohteena on havaintopiirustuksen opetus lukiossa. Taustoitan havaintopiirustuksen opetusta analysoimalla Suomessa 1900- luvun alussa käytettyjä piirustuksen opetuksen oppimateriaaleja. Tutkimuksen teoreettinen ...
Motivaatio kuvataiteen koulumuistoissa: kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden narratiiveja kuvataiteen koulumuistoista
(Lapin yliopisto, 2020)
Tutkin opinnäytetyössäni kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden motivaatioon liittyviä taustoja. Tutkimukseni tarkoitus on selvittää, mitä motivaation tekijöitä kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden koulumuistoissa esiintyy. ...
Meiräm museo : Osallistavan menetelmän kehittäminen TAITE:n pop up -museohankkeessa
(Lapin yliopisto, 2020-12-17)
Kehitän tutkimuksessani osallistavaa museomenetelmää Tampereen kaupungin kulttuurikasvatusyksikkö TAITE:n vuonna 2017–2018 toteutuneessa pop up -museohankkeessa. Hankkeessa toteutettiin ikäihmisille suunnattua osallistavaa ...
Eksistentiaalisen kuvataidekasvatuksen mahdollisuudet sairaalakoulussa
(Lapin yliopisto, 2016)
Pro gradu -tutkielmani tavoitteena on hahmotella eksistentiaalisen kuvataidekasvatuksen mahdollisuuksia eräässä suomalaisessa sairaalakoulussa. Tutkimuksen lähtökohtana olivat eksistentialismi filosofiana ja sen ...
Vauvojen värikylpy ohjaajien näkökulmasta: Ohjaajien antamia merkityksiä Vauvojen värikylpy työskentelylle
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimus selvittää Vauvojen värikylpy -ohjaajien antamia merkityksiä työlleen. Vauvojen värikylpy
on kuvataiteellinen työpaja vauvoille ja heidän vanhemmilleen. Työpajassa edetään erilaisten
materiaalien, värien ja valojen ...
”Uskaltaudu ulos luokan kanssa”: Luontokoulujen ympäristökasvatuksen täydennyskoulutuskurssien sisällön ja laadun selvitys
(Lapin yliopisto, 2016)
käsittelen pro gradu –tutkielmassani ympäristökasvatuksen täydennyskoulutuskursseja, joita luontokoulut tarjoavat opettajille. Tutkielmassani selvitän, minkä laatuisia ympäristö-kasvatuksen täydennyskoulutuskurssit ovat, ...
Välittävä vuorovaikutus : etnografinen tutkimus pelkokokemuksen kuvataidekasvatuksellisesta työstämisestä
(Lapin yliopisto, 2013)
Tarkastelen tutkimuksessa aikuisen ja lapsen välistä vuorovaikutusta, kun alkuopetusikäinen työstää pelkokokemustaan kuvailmaisun avulla. Pelkokokemuksen työstämisen taustalla on tunnelukutaidon käsite. Tutkimuksen tavoitteena ...
Kuvataidekasvattajat erityisosaajina: Lapin yliopiston kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden kuvataiteelliset erityisosaamisen alueet
(Lapin yliopisto, 2016)
Pro gradu -tutkielmamme käsittelee Lapin yliopiston kuvataidekasvatuksen
opiskelijoiden kuvataiteellista osaamista ja kiinnostusta laajentaa sitä, sekä
opiskelijoiden taidekäsitystä. Tutkimuskysymyksemme on: Millaisten ...
Kuvataide, pojat ja yläkoulu: poikien kuvataidesuhdetta etsimässä
(Lapin yliopisto, 2015)
This research brings forth understanding about boys experiences in art education. The subject is important, for in the fields of media and art education, there has been information about a phenomenon, which speaks of the ...