Haku
Viitteet 1-5 / 5
"Eihän kukaan nyt voi vaan olla opettaja" : luokanopettajien käsityksiä eettisestä kasvatustoiminnasta koulussa
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkimuksemme tarkoitus on kuvata luokanopettajien käsityksiä eettisestä kasvatustoiminnasta, sen luonteesta ja merkityksestä koulussa. Teoreettisessa viitekehyksessä käsittelemme eettistä kasvatustoimintaa koulussa, ...
"Suurin tarkoitus on poistaa sitä kouluunlähtemisen kynnystä" : esi- ja alkuopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimukseni tarkoituksena on kuvailla esi- ja alkuopettajien eli päiväkodin lastentarhanopetta-jien sekä koulun luokanopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun. Tutkimuskohteenani oli, millaisia käsityksiä ...
Haasteet alakoulun uskonnonopetuksessa
(Lapin yliopisto, 2009)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa luokanopettajien ja luokanopettajaopiskelijoiden uskonnonopettamisessa kohtaamia haasteita. Aineiston keräsin puolistrukturoiduilla kyselylomakkeilla ja teemahaastatteluilla. ...
Motivaatio vastaan rakenteet — Akvarellimaalaamisen opettamisen haasteet alakoulussa
(Lapin yliopisto, 2020)
Tutkimukseni tavoitteena on tuoda näkyväksi sellaisia tekijöitä, jotka vaikuttavat luokanopettajien antaman akvarelliopetuksen laatuun. Kyseessä on laadullinen haastattelututkimus, jossa olen käyttänyt teemahaastattelua ...
“Jos toimisin intuition kautta, niin sitten todennäköisesti toimisin väärin tai niinku lainvastasesti” Valmistuvien luokanopettajien käsityksiä valmiuksistaan puuttua väkivaltaan koulussa
(Lapin yliopisto, 2021)
Olemme tutkineet tässä pro gradu -tutkielmassa valmistuvien luokanopettajien valmiuk sia puuttua väkivaltatilanteisiin koulussa. Selvitämme tutkimuksessamme, minkälaisia valmiuksia valmistuvat luokanopettajat saavat ...