Haku
Viitteet 1-7 / 7
Digitaaliset viihdepelit kuvataideopetuksessa: opettajien käsityksiä ja kokemuksia kartottava kyselylomaketutkimus
(Lapin yliopisto, 2015)
Tämä tutkimus selvittää millaista on peruskoulun ja lukion kuvataideopettajien digi-taalisia viihdepelejä käsittelevä opetus. Ilmiötä tarkastellaan kuvataideopettajien nä-kökulmasta; kuinka he suhtautuvat digitaalisiin ...
Hämmentyneitä havaintoja : kuudesluokkalaisten käsityksiä havaintopiirtämisestä
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimukseni on fenomenografinen tutkimus, joka kohdistuu kuudesluokkalaisten käsityksiin piirtämisharjoituksesta, jossa oppilaat piirtävät muotokuvia toisistaan välittömään havaintoon perustuen. Tutkimukseni tarkoitus on ...
Lumesta tilaksi: Nuoret suunnittelijoina : talvitaide osallistuvan suunnittelun välineenä peruskoulussa
(Lapin yliopisto, 2008)
Toimintatutkimuksessani olen tutkinut, miten osallistuvaa suunnittelua voidaan soveltaa talvitaiteen keinoin osaksi peruskoulun kuvataiteen opetusta ja miten osallistuvan suunnittelun menetelmiä voidaan hyödyntää koulupihan ...
Yhdessä on hauskempaa ; yhteistoiminnallista kuvataideopetusta haastavassa ryhmässä
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimuksessa tarkastellaan yhteistoiminnallisen kuvataideopetuksen mahdollisuuksia oppilaiden välisen vuorovaikutuksen lisääjänä. Taiteellinen työskentely on monipuolista ja konkreettista ongelmanratkaisua, missä yksilön ...
Lumesta tilaksi: nuoret suunnittelijoina. Talvitaide osallistuvan suunnittelun välineenä peruskoulussa
(Lapin yliopisto, 2008)
Toimintatutkimuksessani olen tutkinut, miten osallistuvaa suunnittelua voidaan soveltaa talvitaiteen keinoin osaksi peruskoulun kuvataiteen opetusta ja miten osallistuvan suunnittelun menetelmiä voidaan hyödyntää koulupihan ...
Kuvataideopettaja työskentelyprosessin tukena ; yläkoululaisten näkemyksiä opettajan ja oppilaan välisestä vuorovaikutuksesta
(Lapin yliopisto, 2012)
Tämän tutkielman tutkimustehtävänä on selvittää, miten kuvataideopettajan ja
oppilaan välinen vuorovaikutus vaikuttaa oppilaan työskentelyyn.
Tutkimuskysymykset ovat seuraavat: Millainen vuorovaikutus opettajan ja
oppilaan ...
Kuvataidekasvatusta kolmelta vuosikymmeneltä: – Vertaileva tutkimus peruskoulun kuvataideopetuksen perusteista vuosien 1994, 2004 ja 2014 valtakunnallisissa opetussuunnitelmissa
(Lapin yliopisto, 2018)
Pro gradu -tutkielmassani tarkastelen kuvataideopetuksen perusteiden muutosta kolmen viime vuosikymmenen ajalta. Aineistoni koostuu kolmesta viimeisimmästä valtakunnallisesta opetussuunnitelmasta, jotka ovat vuosilta 1994, ...