Haku
Viitteet 1-5 / 5
"Suurin tarkoitus on poistaa sitä kouluunlähtemisen kynnystä" : esi- ja alkuopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimukseni tarkoituksena on kuvailla esi- ja alkuopettajien eli päiväkodin lastentarhanopetta-jien sekä koulun luokanopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun. Tutkimuskohteenani oli, millaisia käsityksiä ...
”Koko ajanhan sitä tekkee töitä sen eteen, että lapset innostuis lukemaan” : fenomenografinen tutkimus opettajien käsityksistä lapsen lukuharrastukseen tukemisessa
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimuksessa pyritään selvittämään, minkälaisia käsityksiä alkuopettajilla on lapsen tukemisesta lukuharrastukseen ja miten alkuopettajat näkevät itsensä lapsen lukuharrastukseen tukijoina. Opettajat kokivat opetussuunnitelman ...
Alkuopettajien käsityksiä luovuudesta
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkimukseni tavoitteena oli selvittää, millaisia käsityksiä alkuopettajilla on luovuudesta. Teoreettisena viitekehyksenä olivat erilaiset luovuusmääritelmät tutkimuskirjallisuudessa, alkuopetusikäisen lapsen kehitys, koulu ...
"Ja täs on niinku se taulu ja tääl on ne aakkoset." : ensiluokkalaisten käsityksiä koulunaloittamisesta ja koulunkäynnistä
(Lapin yliopisto, 2010)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää millaisia käsityksiä ensiluokkalaisilla on koulunaloittamisesta ja koulunkäynnistä. Tätä laadullista tutkimusta ohjaa fenomenografinen tutkimusote.
Tutkimusaineisto kerättiin ...
Lasten käsitykset koulunaloituksesta heidän kertomissaan saduissa
(Lapin yliopisto, 2016)
Lasten koulun aloittaminen on iso siirtymä, jossa lapsen rooli, vuorovaikutussuhteet ja kasvuympäristöt muuttuvat. Syksyisin koulunaloittaminen koskettaa kymmeniä tuhansia suomalaisia lapsia, heidän läheisiään ja koko ...