Haku
Viitteet 1-10 / 14
Luokanopettajien antamat merkitykset kotitehtäville osana opetustyötään
(Lapin yliopisto, 2016)
Pro gradu -tutkielmani aiheena on, miksi luokanopettajat antavat kotitehtäviä oppilaille. Valitsin tämän aiheen, sillä aikeisempi tutkimustieto kotitehtävien eduista oppilaille ja opetukselle on ollut sekä ristiriitaista ...
"Suurin tarkoitus on poistaa sitä kouluunlähtemisen kynnystä" : esi- ja alkuopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimukseni tarkoituksena on kuvailla esi- ja alkuopettajien eli päiväkodin lastentarhanopetta-jien sekä koulun luokanopettajien käsityksiä lapsen siirtymästä esikoulusta kouluun. Tutkimuskohteenani oli, millaisia käsityksiä ...
Toinen toistaan tukien : luokanopettajien käsityksiä ja kokemuksia samanaikaisopettajuudesta
(Lapin yliopisto, 2014)
Pro gradu -työni käsittelee luokanopettajien välistä samanaikaisopettajuutta ja heidän yhdessä suunnittelemaa, toteuttamaa ja arvioimaa opetusta. Samanaikaisopetus on aiheena ajankohtainen, sillä se nostetaan esiin ...
Ikuisia pulmia : perusopetuksen opintojen aikaisen oppilasarvioinnin eettiset ongelmat luokanopettajien käsitysten mukaan
(Lapin yliopisto, 2015)
Tässä pro gradu -tutkielmassa etsitään vastausta kysymykseen siitä, millaisia perusopetuksen opintojen aikaisen oppilasarvioinnin eettiset ongelmat ovat luokanopettajien käsityksen mukaan. Tutkimuksen aineistona on kuuden ...
Lapin yliopiston luokanopettajaopiskelijoiden käsitykset ilmastonmuutoksen hillitsemiseen liittyvistä keinoista, tunteista ja asenteista sekä ilmastokasvatuksesta
(Lapin yliopisto, 2019-11-12)
Tutkimukseni tavoitteena oli tarkastella Lapin yliopiston luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä ilmastonmuutoksen hillitsemisestä. Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä ilmastonmuutoksesta on tutkittu paljon, mutta ...
Luokanopettajien käsityksiä ja kokemuksia sähköisten oppimateriaalien ja arviointijärjestelmien käytöstä
(Lapin yliopisto, 2020-04-28)
Sähköiset oppimateriaalit ja niissä olevat arviointijärjestelmät ovat tiivis osa luokanopettajan arkea. Sähköisten oppimateriaalien hyödyntäminen opetuksessa herättää monenlaisia tunteita puolesta ja vastaan. Kuitenkaan ...
Luokanopettajien käsityksiä oppilaiden vahvuuksista ja niiden tukemisesta
(Lapin yliopisto, 2018)
Vuoden 2014 opetussuunnitelmamuutos on nostanut oppilaiden vahvuuksien löytämisen osaksi perusopetuksen tehtävää. Opetussuunnitelma ei kuitenkaan määrittele, mitä vahvuudella tarkoitetaan. Tämän pro gradu -tutkielman ...
Luokanopettajien käsityksiä temperamentista ja sen merkityksestä opettajuuteen
(2021)
Tutkimukseni tarkoituksena oli kuvata luokanopettajien käsityksiä temperamentista ja sen merkityksestä opettajuuteen. Tutkimukseeni osallistui viisi luokanopettajaa. Tutkimusaineistoni koostui luokanopettajien litteroiduista ...
”Sillä ei ole mitään merkitystä missä me ollaan ja opetetaan.” Opettajien käsityksiä tehostetun ja erityisen tuen oppilaiden kanssa työskentelystä avoimessa oppimisympäristössä
(Lapin yliopisto, 2021-10)
Yhä useammissa Suomen uusissa ja peruskorjatuissa koulurakennuksissa on käytössä avoimet oppimisympäristöt. Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millaisia käsityksiä opettajilla on tehostetun ja erityisen ...
Saatais vähän paremmaks sitä fiilistä lasten liikkumisen osalta … kylmistä numeroista pelkästään on tultu vähän parempaan suuntaan… : Oppilasarvioinnin rooli liikuntasuhteen muovautumisessa
(Lapin yliopisto, 2021)
Liikunnan oppilasarvioinnin muutos on herättänyt keskustelua puolesta ja vastaan.
Lajikohtaisesta arvioinnista siirtymisellä työskentelyn ja oppimisen arvioimiseen on
pyritty vastaamaan yhteiskunnan liikuntatottumisten ...