Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Väitöskirjat
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dysleksia, identiteetti ja biografinen oppiminen : dysleksia aikuisen elämänkerronnassa

Paananen, Soili (2006)

 
Avaa tiedosto
Soili_Paananen_väitöskirja.pdf (920.5Kt)
Lataukset: 


Paananen, Soili
Lapin yliopisto
2006

ISBN:978-952-484-153-5
Acta electronica Universitatis Lapponiensis
openAccess
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:ula-20111131033
Tiivistelmä
Dysleksia, identiteetti ja biografinen oppiminen selvittää lukemisen ja kirjoittamisen vaikeuden merkitystä aikuisen elämänkulussa.
Teoksen lähtökohtana on biografinen oppiminen. Se ymmärretään prosesseiksi, joiden avulla yksilöt tulevat tietoisiksi dysleksiastaan ja elämänkerrallisesti jäsentävät ja merkityksellistävät sitä. Tutkimuksen elämänkertomukset konkretisoivat, mitä biografinen oppiminen on ja mitä merkityksiä dysleksia saa.

Dysleksia ei palaudu vain medikaalisiin ominaisuuksiin tai kognitiivisiin taitoihin vaan koskee koko elämisen kokonaisuutta ja yksilön identiteettikäsitystä. Kyse on elämänkulun eri yhteisöjen sosiaalisista ja toiminnallisista vuorovaikutus suhteista, joissa yksilöt konstruoivat dysleksialle annettuja merkityksiä ja neuvottelevat niistä.
Kokoelmat
  • Väitöskirjat [343]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste