A piece of happiness in your life : the design process of Koriseva.com E-card service
Koriseva, Merja (2010)
There are no files associated with this item.
Koriseva, Merja
Lapin yliopisto
2010
openAccess
Tiivistelmä
Tutkimukseni tarkoituksena on tuottaa käyttäjäystävällinen e-korttipalvelu, joka tukee kuvituksieni tyyliä ja kiehtoo käyttäjiä. Tutkimuksen paino on palvelun käytettävyydessä, käytettävyyden testausprosessissa ja suunnitelmien korjauksessa.
Tutkimuksen alussa yritän focus-ryhmän avulla selvittää, mitä käyttäjät
odottavat palvelulta. Suunnitelmien parantamisen jälkeen etsin ongelmia
layoutista Jakob Nielsenin kymmenen heuristiikan avulla. Kun e-
korttipalvelun online-versio on valmis, testaan sen toimivuutta
koekäyttäjillä. Seuraamalla miten palvelua käytetään ja kirjaamalla
ylös, missä käyttäjät joutuvat vaikeuksiin, pystyn muokkaamaan palvelusta käyttäjäystävällisemmän.
Helppokäyttöinen, selkeä ja visuaalinen e-korttipalvelu on
valmis edustamaan kuvituksiani nettisivujeni yhteydessä (www.koriseva.
com/ekortti.aspx ).
The purpose of my thesis is to produce a user friendly e-card service that will seamlessly integrate with my illustrations and attract the users to enquire further. The main focus of the thesis is in the usability of the service and the iterative process of testing and fixing the design.
In the early stage of the design process I use focus group research to determine what the audience wants, needs and likes in abstract. After improving the design based on my findings, I follow usability expert Jakob Nielsen’s ten heuristics to identify problems in the user interface. When the online version of the e-card service is ready, I test it with real users. By following where the users run into trouble and watching how they use the service, I get direct and honest information about my designs.
The testing process of the e-card service creates the confident that the needs of the users have been addressed and resolved. When the service does its job well it is ready to represent my brand. The e-card service is free to use in www.koriseva.com/ecard.aspx.
Tutkimuksen alussa yritän focus-ryhmän avulla selvittää, mitä käyttäjät
odottavat palvelulta. Suunnitelmien parantamisen jälkeen etsin ongelmia
layoutista Jakob Nielsenin kymmenen heuristiikan avulla. Kun e-
korttipalvelun online-versio on valmis, testaan sen toimivuutta
koekäyttäjillä. Seuraamalla miten palvelua käytetään ja kirjaamalla
ylös, missä käyttäjät joutuvat vaikeuksiin, pystyn muokkaamaan palvelusta käyttäjäystävällisemmän.
Helppokäyttöinen, selkeä ja visuaalinen e-korttipalvelu on
valmis edustamaan kuvituksiani nettisivujeni yhteydessä (www.koriseva.
com/ekortti.aspx ).
The purpose of my thesis is to produce a user friendly e-card service that will seamlessly integrate with my illustrations and attract the users to enquire further. The main focus of the thesis is in the usability of the service and the iterative process of testing and fixing the design.
In the early stage of the design process I use focus group research to determine what the audience wants, needs and likes in abstract. After improving the design based on my findings, I follow usability expert Jakob Nielsen’s ten heuristics to identify problems in the user interface. When the online version of the e-card service is ready, I test it with real users. By following where the users run into trouble and watching how they use the service, I get direct and honest information about my designs.
The testing process of the e-card service creates the confident that the needs of the users have been addressed and resolved. When the service does its job well it is ready to represent my brand. The e-card service is free to use in www.koriseva.com/ecard.aspx.
Kokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [4577]