Hallittu yrityskuva : -yritysilmeen muodostaminen design management -ajattelua hyödyntäen. Tapauksena Graafinen talo
Semi, Juuso (2011)
There are no files associated with this item.
Semi, Juuso
Lapin yliopisto
2011
openAccess
Tiivistelmä
Tutkimuksessani kartoitan mitä design management -ajattelulla käsitetään, sekä mitä annettavaa sillä on yritysilmeiden suunnittelussa. Design management -ajattelun teoreettisessa tarkastelussa olen käyttänyt alan oppikirjoiksi sekä yleisteoksiksi tarkoitettuja teoksia. Tutkimuksen taiteellisena osiona olen tehnyt yritysilmeen graafisen alan yritykselleni Graafiselle talolle.
Olen tutkimuksessani perehtynyt design management -ajatteluun ja olen johtanut design management -prosessin avulla Graafiselle talolle tavoiteyrityskuvan. Saatua tavoiteyrityskuvaa olen käyttänyt lähtökohtana Graafisen talon yritysilmeen suunnittelussa. Tutkimuksen tuloksena syntyi Graafisen talon identiteettiä vastaava yritysilme, joka sisältää yrityksen logon, käyntikortin, kirjekuoren, kirjepohjan sekä verkkosivut. Yritysilme ja sen käyttöä koskevat säännöt on koottu 12-sivuiseksi graafiseksi ohjeistoksi. Tutkimuksessa syntyi myös kyselylomake jonka avulla voidaan kerätä oleellista tietoa yrityksistä, kun niille suunnitellaan yritysilmeitä.
Olen tutkimuksessani perehtynyt design management -ajatteluun ja olen johtanut design management -prosessin avulla Graafiselle talolle tavoiteyrityskuvan. Saatua tavoiteyrityskuvaa olen käyttänyt lähtökohtana Graafisen talon yritysilmeen suunnittelussa. Tutkimuksen tuloksena syntyi Graafisen talon identiteettiä vastaava yritysilme, joka sisältää yrityksen logon, käyntikortin, kirjekuoren, kirjepohjan sekä verkkosivut. Yritysilme ja sen käyttöä koskevat säännöt on koottu 12-sivuiseksi graafiseksi ohjeistoksi. Tutkimuksessa syntyi myös kyselylomake jonka avulla voidaan kerätä oleellista tietoa yrityksistä, kun niille suunnitellaan yritysilmeitä.
Kokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [4577]