Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Miesten kokemuksia opiskelusta ja viestinnästä Taivalkosken kansalaisopistossa

Kyngäs-Teeriniemi, Leila (2015)

 
Avaa tiedosto
Kyngäs-Teeriniemi.Leila.pdf (859.1Kt)
Lataukset: 


Kyngäs-Teeriniemi, Leila
Lapin yliopisto
2015
openAccess
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:ula-201512161388
Tiivistelmä
Pro gradu -tutkimuksessa tarkastellaan ja pyritään ymmärtämään miesten kokemuksia Taivalkosken kansalaisopistossa opiskelusta ja valinnasta olla opiskelematta sekä opiston markkinointiviestinnästä. Tutkimuskohteena on kymmenen taivalkoskelaista miestä. Tutkimuksen pääkysymykset käsittelevät sitä: Miten miehet kokevat opiskelun Taivalkosken kansalaisopistossa, ja miten miehet kokevat Taivalkosken kansalaisopiston markkinointiviestinnän. Tutkielma toteutettiin laadullisella fenomenologisella tutkimusmenetelmällä ja aineisto kerättiin henkilökohtaisilla haastatteluilla.

Kansalaisopisto-opiskelu on tunnetusti naisvaltainen harrastus ja Miesten kokemuksia opiskelusta ja viestinnästä Taivalkosken kansalaisopistossa pro gradu -tutkimuksen lähtökohtana oli tuottaa tietoa siitä, voidaanko Taivalkosken kansalaisopistossa reagoida miesten vähäisempään osallistumiseen opetuksessa. Tutkimuksen ja haastattelujen pohjalta pyrkimyksenä oli tehdä konkreettisia kehittämisehdotuksia Taivalkosken kansalaisopistolle, siitä miten miehiä saataisiin paremmin osallistumaan vapaaehtoiseen kouluttautumiseen.

Tutkimuksessa tuli ilmi, että miehet pitivät sosiaalisia suhteita hyvinkin tärkeänä opiston toimintaan osallistumisen syynä käsillä tekemisen rinnalla iästä riippumatta, ja ne olivat yhtenä kurssiin osallistumisen motivaatiotekijöinä. Haastateltavat miehet olivat osin tyytyväisiä tämänhetkiseen kurssitarjontaan ja markkinointiviestintään, vaikka parantamisen varaa löytyi. Varsinkin osa nuoremmista miehistä koki, että heille ei ole sopivaa kurssitarjontaa. Markkinointiviestinnässä toivottiin myös miehiin vetoavaa ja iskevämpää tekstiä sekä kurssitiedotteiden jakamista miesten erilasiin työ- ja kokoontumispaikkoihin.
Kokoelmat
  • Pro gradut [3930]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste