Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mielikuvien muotoilu. Vahinkovakuutusyhtiöiden yritystunnusten merkitysmaailma

Räty, Matti (2017)

 
Avaa tiedosto
MattiRaty_mielikuvienmuotoilu.pdf (765.5Kt)
Lataukset: 


Räty, Matti
Lapin yliopisto
2017
restrictedAccess
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:ula-201706081199
Tiivistelmä
Pro gradu -tutkielmani käsittelee mielikuvia ja niiden luomista muotoilun avulla. Tutkielmaani kuuluu produktiivinen osa, jossa suunnittelen uuden yritystunnuksen vahinkovakuuttamisen toimialalle. Tutkielman tavoitteena on selvittää, välittääkö uusi yritystunnus muotoilullaan niitä mielikuvia, joita toimialan yritykset yleisesti arvoillaan ja muotoilullaan edustavat.
Tutkin uuden yritystunnuksen muotoilun herättämiä mielikuvia semanttisen differentiaalin avulla. Tutkielmani primääriaineistona on verkkokysely-lomakkeella kerätty vastausdata 113 kyselyyn vastanneelta. Tutkielman teoriaosassa käsitellään yritystunnuksen roolia osana yritysilmettä, mielikuvien merkitystä käyttäytymiselle ja semanttisen differentiaalin käyttöä mielipiteiden mittaamisessa.
Tutkielman tapauksessa muotoilu välitti mielikuvia pääasiassa odotetulla tavalla. Mielipiteissä esiintyi vaihtelevasti hajontaa ja osa mitattavista mielikuvista välittyi vastaajille selkeämmin ja voimakkaammin kuin toiset mielikuvat.
Kokoelmat
  • Pro gradut [3933]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste