Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vanhempien käsityksiä opetussuunnitelmauudistuksesta

Karling -Eskelinen, Sonja (2017)

 
Avaa tiedosto
Karling-Eskelinen.Sonja.pdf (177.4Kt)
Lataukset: 


Karling -Eskelinen, Sonja
Lapin yliopisto
2017
openAccess
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:ula-201706261238
Tiivistelmä
Tarkastelen tutkimuksessani, millaisia käsityksiä vanhemmilla on opetussuunni-telmauudistuksesta. Tutkimusaineistona oli kahdeksan viestiketjua Vauva -leh-den keskustelupalstalla. Tutkimukseni aineisto kerättiin syksyn 2016 aikana ja analysoitiin Grounded Theory -menetelmällä. Analysoinnin lopussa minulla oli kolme ydinkategoriaa, jonka perusteella muodostin tutkimuksen keskeisen sano-man: vanhemmat suhtautuivat uuteen opetussuunnitelmaan kriittisesti.
Opetussuunnitelmauudistuksesta keskustellessaan vanhemmat keskustelevat paitsi opetussuunnitelmasta tavoiteasiakirjana myös siitä, miten se näkyy koulun toimintana ja käytänteinä, sekä miten opetussuunnitelma liittyy omaan arkeen ja ympäröivään yhteiskuntaan.
Kokoelmat
  • Pro gradut [3939]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste