Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Service Designer has Entered the Game: – Palvelumuotoilun metodien soveltaminen pelituotannossa

Polvi, Ella-Noora (2018)

 
Avaa tiedosto
Polvi_progradu_2018.pdf (2.697Mt)
Lataukset: 


Polvi, Ella-Noora
Lapin yliopisto
2018
openAccess
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän pro gradu -tutkielman aiheena ovat palvelumuotoilun menetelmät ja tutkimusongelmana niiden sovellettavuus pelinkehitysprosesseihin. Vastausta on haettu haastattelemalla seitsemää pelialan ammattilaista, sekä kokeilemalla palvelumuotoilun menetelmiä todellisessa pelinkehitysprosessissa. Tutkielman teoreettinen osuus jakautuu kahteen päälukuun, joista ensimmäinen käsittelee palvelumuotoilua. Siinä kartoitetaan palvelumuotoilun menetelmiä ja perehdytään niiden taustaan. Toisessa teorialuvussa tehdään katsaus peleistä kertovaan kirjallisuuteen. Haastatteluiden pohjalta tehdään pelituotannon nykytilanteen analyysi ja etsitään kohteita palvelumuotoilun metodeille. Praktisessa osuudessa esitetään todelliseen pelinkehitysprosessiin implementoituja palvelumuotoiun menetelmiä ja arvioidaan niiden soveltuuvutta. Tärkein tutkimustulos on, että käyttämällä palvelumuotoilun menetelmiä voidaan saada syvällisempi ymmärrys pelin kohderyhmästä verrattuna perinteiseen palautteen keräykseen. Lisäksi palvelumuotoilua käyttämällä kommunikaatiota eri sidosryhmien välillä pelituotannossa voidaan helpottaa.
Kokoelmat
  • Pro gradut [3939]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste