Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

”Meidän pitää kasvattaa lapsista aktiivisia toimijoita eikä joessa ajelehtivia tukkeja." : Luokanopettajien kokemuksia vaikuttamisen opettamisesta alakoulussa

Sarkkola, Emma (2021)

 
Avaa tiedosto
Sarkkola_Emma.pdf (491.9Kt)
Lataukset: 


Sarkkola, Emma
Lapin yliopisto
2021
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021050328494
Tiivistelmä
Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee vaikuttamisen opettamista alakoulussa. Tutkielman tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia luokanopettajilla on vaikuttamisen opettamisesta. Lisäksi tutkin, millaisia merkityksen luokanopettajat antavat vaikuttamiselle sekä opettajan roolia opetustilanteessa, jossa vaikuttaminen on keskiössä.

Tutkielma on laadullinen tutkimus, jossa hyödynnetään fenomenologian metodologiaa kokemuksien tutkimuksena. Tutkielmaa varten on haastateltu kuutta luokanopettajaa. Litteroitu aineisto on analysoitu aineistolähtöisellä sisällönanalyysilla.

Vaikuttamista opetetaan alakoulussa monipuolisesti. Tutkielma osoittaa, että vaikuttaminen sisällytetään useiden oppiainesisältöjen lisäksi oppituntien ulkopuoliseen toimintaan. Vaikuttamista opetetaan alakoulussa monipuolisesti, vaikka Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa sitä ei ole erikseen määritelty.
Kokoelmat
  • Pro gradut [3934]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste