Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Pro gradut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opettajien käsityksiä oppimisen arvioinnista alakoulussa

Rautio, Reetta (2021)

 
Avaa tiedosto
Reetta Rautio Pro gradu -tutkielma.pdf (641.9Kt)
Lataukset: 


Rautio, Reetta
Lapin yliopisto
2021
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021070140826
Tiivistelmä
Pro gradu- tutkielmani tavoitteena on selvittää, mitä eri tehtäviä arvioinnilla on opettajien käsityksissä. Tutkielmani aineiston keräsin haastattelemalla yhdeksää alakoulussa työskentelevää opettajaa. Tutkimukseni on laadullinen fenomenografinen tutkimus. Analysoin aineiston käyttämällä fenomenografista analyysiä.

Tutkimukseni päätulos on kuvauskategoriajärjestelmä, joka kuvaa opettajien käsityksiä arvioinnin eri tehtävistä. Nämä viisi tehtävää ovat oppimista edistävä tehtävä, toteava tehtävä, opetusta edistävä tehtävä, merkityksetön tehtävä ja ulkoinen tehtävä. Tulosten perusteella opettajien käsitykset arvioinnin eri tehtävistä poikkeavat paljon jo yhden koulun sisällä.
Kokoelmat
  • Pro gradut [3934]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste