Haku
Viitteet 1-7 / 7
Inhoruokaa antituristeille : semioottinen analyysi merkityksen tuotannosta Madventures -televisio-ohjelmassa
(2008)
Aikaisemmin matkailija korosti ylevää identiteettiään yksinkertaisesti matkustamalla muiden jäädessä kotiin. Toisen maailmansodan jälkeen syntynyt
rahvas turisti taas matkusti kaikkialle ja vielä suurina ryhminä. Matkailijalle ...
Meikäläiset matkalla : IT-lehden matkakertomukset identiteetin rakentamisen välineinä
(2008)
Tutkielmassani tarkastelen vammaisjärjestölehdessä julkaistuja matkakertomuksia identiteetin rakentamisen välineinä. Matkakertomuksilla on vakiintunut asema matkailun kulttuurintutkimuksen tutkimuskohteina. Kolonialismin ...
Rovaniemen brändi-imago: kyselytutkimus Rovaniemen matkailuyrityksiin keväällä 2012
(Lapin yliopisto, 2012)
Maiden, matkakohteiden ja paikkojen brändäys on ajankohtainen aihe, sillä useat kunnat Suomen maabrändäyksen lisäksi rakentavat brändejä menestyäkseen kilpailussa matkailijoista, asukkaista, yrityksistä ja investoinneista. ...
Suomi-kuva suomalaisessa rocklyriikassa vuosina 1980–1999
(Lapin yliopisto, 2013)
”Suomi-kuva suomalaisessa rocklyriikassa vuosina 1980–1999” on laadullinen tutkimus suomalaisen rocklyriikan tarinoista suomalaisuuden viitekehyksessä. Tutkimuksessa luotiin sisällönanalyysin kautta kuva rocklyriikan ...
Lomalla omassa elämässä? Vapaa-ajalle annetut merkitykset suomalaisten naisten sapattivapailla
(Lapin yliopisto, 2012)
Hektisessä maailmassamme sapattivapaa tarjoaa paljon kaivattua vapaa-aikaa ja mahdollisuuden toteuttaa unelmia. Suomessa yhä useammalla on mahdollisuus lähteä näille myös vuorotteluvapaiksi nimetyille lomille. Aikaisempi ...
Jalkapallomatkalla brändiyhteisönä: sisällönanalyysi suomen maajoukkueen kannattajayhteisön matkakeskusteluista
(Lapin yliopisto, 2011)
Tarkastelen tutkimuksessani Suomen jalkapallon A-maajoukkueen ympärille viime vuosina nopeasti kasvanutta kannattajayhteisöä matkustavana brändiyhteisönä. Esitetyn teorian mukaan brändiyhteisöjä leimaa kolme tunnuksenomaista ...
Kannabisturismin identiteetit ja diskurssit : analyysi turistien kertomuksista
(Lapin yliopisto, 2024)
Kannabisturismiksi kutsutaan ilmiötä, jossa matkustetaan ulkomaille motivaationa ostaa ja/tai käyttää kannabistuotteita. Monissa valtioissa kannabistuotteiden kauppa on laillista. Asenneilmapiiri kannabista kohtaan on ...