Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Opinnäytetyöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Lauda
  • Opinnäytetyöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakaslähtöinen johtaminen julkisia palveluja tuottavassa säätiössä : “Meiän palvelut lähtee asiakkaasta” 

Helín, Liisa (2016)

 
Avaa tiedosto
Helín.Liisa.pdf (9.033Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla.
Helín, Liisa
Lapin yliopisto
2016
restrictedAccess
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:ula-201608111282
Tiivistelmä
Tutkimukseni keskittyy asiakaslähtöisyyteen ja sen johtamiseen sekä lainsäädännön merkitykseen Eduro­säätiössä. Eduro­säätiö on Rovaniemen kaupungin omistama säätiö, jonka tarkoituksena on edistää heikossa työmarkkina­asemassa olevien henkilöiden työllistymistä, kuntoutumista tai koulutukseen pääsyä.Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää kuinka asiakaslähtöistä toiminta ja johtaminen voi olla, kun lainsäädäntö vaikuttaa asiakasähtöisten palvelujen suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Tutkimus onlaadullinen ja se on tehty haastattelemalla kymmentä (n=10) työntekijää Eduro-säätiöstä vuoden 2014 lopulla. Heistä useimmat olivat työssä Monet               kuntakokeiluhankkeessa, joka on valitettavasti loppunut vuoden 2015 lopussa. Tutkimusstrategia on saanut vaikutteita fenomenologiasta. 

Tutkimustuloksista kävi ilmi Eduro­säätiönprosessien olevan suhteellisen asiakaslähtöisiä ja toimintaa pyritään johtamaan asiakaslähtöisesti. Työntekijät kokevat olevansa asiakaslähtöisten prosessien johtajia. Lainsäädäntö kuitenkin vaikuttaa merkittävästi niihin mahdollisuuksiin, joita asiakkaille voidaan tarjota. Lainsäädännön kuitenkin koetaan tuovan yhdenvertaisuutta asiakkaan kohteluun.

Yhteenvetona voitodeta, että Eduro­säätiön toiminnalle ontarvettatulevaisuudessa. Maakuntauudistus todennäköisesti muuttaa työllistämisen palveluita, mutta ei se lopeta kuntien vastuuta heikossa työmarkkina-asemassa olevista työttömistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (rajattu saatavuus) [533]
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatYksikköOppiaineJulkaisijaSarjaSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUC kirjasto | Lapin yliopisto
lauda@ulapland.fi | Saavutettavuusseloste