Haku
Viitteet 1-4 / 4
Digitaaliset viihdepelit kuvataideopetuksessa: opettajien käsityksiä ja kokemuksia kartottava kyselylomaketutkimus
(Lapin yliopisto, 2015)
Tämä tutkimus selvittää millaista on peruskoulun ja lukion kuvataideopettajien digi-taalisia viihdepelejä käsittelevä opetus. Ilmiötä tarkastellaan kuvataideopettajien nä-kökulmasta; kuinka he suhtautuvat digitaalisiin ...
Jotain omaa, jotain lainattua: lukio-opiskelijoiden suhde fanarttiin ja sen näkyvyys kuvataidetunneilla
(Lapin yliopisto, 2015)
Tämä tutkimus selvittää lukio-opiskelijoiden suhdetta fanarttiin, eli fanitaiteeseen, ja sen
näkyvyyttä kuvataideluokan arjessa. Tutkimus keskittyy opiskelijoiden kokemuksiin ja
käsityksiin fanartista, joiden vertailukohtana ...
Laiminlyöntejä, synkkyyttä ja väkivaltaa: Lukiolaisten käsityksiä epämukavasta taiteesta
(Lapin yliopisto, 2015)
Käsittelen pro gradu -tutkielmassani lukiolaisten käsityksiä epämukavasta taiteesta ja sen
vastaanottamisesta. Tutkimuksessani tarkastelen millaista epämukava taide lukiolaisista on ja
erityisesti mitkä elementit aiheuttavat ...
Kuvista lukien: Sovellus oppilaiden monilukutaitojen kehittämiseen ilmiöpohjaisessa kuvataideopetuksessa
(Lapin yliopisto, 2015)
Lukion uudessa voimaan astuvassa opetussuunnitelmassa (2016) korostetaan ilmiöpohjaisuutta opiskelussa sekä monilukutaidon hallintaa. Monilukutaidolla tarkoitan tässä tutkielmassa erityisesti kuvanlukutaitoa ja medialukutaitoa. ...