Lauda - Selaus asiasanan mukaan "brändäys"
Viitteet 1-11 / 11
-
Arktista hömppää vai älykästä erikoistumista? Arktisuus Lapin relevanssia rakentavana tekijänä
(Lapin yliopisto, 2018)Maailma on suurten mullistusten kohteena. Globalisaatio ja kasvava globaali kilpailu luovat uudenlaisia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Valtioiden valta heikkenee ja kansainvälispoliittiselle kentälle on tullut tilaa ... -
Haaveunia, mystiikkaa ja eksoottinen Toiseus: Japanismi osana Fazer Geishan brändiä ja mainontaa
(Lapin yliopisto, 01.07.2022)Tutkimukseni tavoitteena on analysoida, kuinka moderni japanismi näyttäytyy Fazer Geishan Keskity hyvään -videomainoksessa. Analysoin videomainoksen visuaalisia moodeja multimodaalisen analyysimenetelmän kautta. Ensiksi ... -
”Lisää löytyy blogista…” : tutkimus tiedon jakamisesta ja itsepromootiosta Facebookin Käspaikka-ryhmässä
(Lapin yliopisto, 2015)Pro gradu -tutkielmassamme tutkimme Facebookin Käspaikka-ryhmässä tapahtuvaa tiedon jakamista ja itsepromootiota. Tutkimuksemme tavoitteena on selvittää, millaista tietoa ryhmän jäsenet toisilleen jakavat ja miten itsepromootio ... -
Matkailukohteen identiteetin selvittäminen asiakasnäkökulmasta: kyselytutkimus Inari-Saariselän matkailijoille osana alueen brändin identiteettiperustaista kehitystyötä
(Lapin yliopisto, 2013)Tämä tutkielma sai alkunsa tarpeesta selvittää asiakasnäkökulma brändin rakentamiselle Inari-Saariselkä- matkailualueella. Koska Inari-Saariselän markkinointinimi on uusi (v. 2012) ja alueen markkinointiviestintää on talven ... -
Matkailun keltainen kirja: matkailuosaajat Suomi-kuvan lähettiläinä
(Lapin yliopisto, 2013)Tutkimuksen lähtökohtana on ollut käytännön ongelma johon on haettu ratkaisua toimintatutkimuksen menetelmin; matkailun keskeiset toimijat kuten Matkailun edistämiskeskus MEK ja Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys ... -
Myytillä myyden : Itämerensuomalaisen mytologian representoituminen brändin ilmeessä
(Lapin yliopisto, 2024)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten ja millaisilla visuaalisilla keinoilla itämerensuomalaista mytologiaa representoidaan brändin ilmeessä. Pohdin yleisesti ja myös brändin näkökulmasta, miksi kansanperinnettä ja ...Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla. -
”PITÄÄ OLLA SIELLÄ MISSÄ OVAT KUNTALAISETKIN” : sisällönanalyysi kuntien ja kaupunkien toiminnasta Facebookissa bränditeoreettisessa viitekehyksessä
(Lapin yliopisto, 2018)Facebookissa käydään keskustelua kuntien asioista, ja muodostetaan mielikuvia kunnista riippumatta siitä, ovatko kunnat Facebookissa vai eivät. Kunnat voivat kuitenkin myös itse omalla Facebook-toiminnallaan vaikuttaa ... -
Skandinaavisuutta etsimässä - Tyylipiirteet skandinaavisuutta ilmentävissä visuaalisissa identiteeteissä
(Lapin yliopisto, 2020)Tutkielma on kvalitatiivinen ja semioottinen tutkimus. Tutkimus on tehty graafisen suunnittelijan näkökulmasta. Tutkimuskysymyksenä toimii: millaisin tyylikeinoin skandinaavisuutta ilmennetään visuaalisissa identiteeteissä? ...Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla. -
Suomen maabrändäyksen taustasyyt ja toimintamallin kehittäminen
Acta electronica Universitatis Lapponiensis :104 (Lapin yliopistokustannus, 2012)Tutkimuksessa etsin maabrändäyksen voimistumiselle selittäviä tekijöitä valtion ulkoisesta ja sisäisestä toimintaympäristöstä. Lisäksi tarkastelen sitä, millaiset tekijät vaikuttavat maabrändäyksen toimintamallin luomiseen ... -
Tarina monien identiteettien miehestä : Juhani ”Tami” Tamminen kulttuurisena brändinä
(Lapin yliopisto, 2015)Brändejä on aiemmin tutkittu pääasiassa psykologiaan ja taloustieteisiin pohjautuvasta näkökulmasta, jota on hallinnut ajatus siitä, että brändiä voidaan käsitellä muusta elämästä irrallisena, pysyvän olemuksen omaavana ...