Lauda - Selaus asiasanan mukaan "oppilasarviointi"
Viitteet 1-7 / 7
-
Arviointitavan merkitys oppilaan motivoitumiselle liikkumaan
(Lapin yliopisto, 2022)Koululiikunnan yksi merkittävä tehtävä on edistää oppilaiden liikunnallista elämäntapaa. Koulussa tapahtuvaan liikuntakasvatukseen kuuluu yhtenä osana arviointi. Tässä tutkimuksessa tutkin kuuden oppilaan ryhmää teemahaastattelun ... -
Ikuisia pulmia : perusopetuksen opintojen aikaisen oppilasarvioinnin eettiset ongelmat luokanopettajien käsitysten mukaan
(Lapin yliopisto, 2015)Tässä pro gradu -tutkielmassa etsitään vastausta kysymykseen siitä, millaisia perusopetuksen opintojen aikaisen oppilasarvioinnin eettiset ongelmat ovat luokanopettajien käsityksen mukaan. Tutkimuksen aineistona on kuuden ... -
Kuinka arvioin kuvista ; numeerisen arvioinnin ongelma valmistuvan opettajan näkökulmasta
(Lapin yliopisto, 2012)Tutkielman tarkoituksena on paljastaa numeerisen arvioinnin ristiriitaisuus ja soveltumattomuus kuvataideoppiaineen arvioinnissa. Lähtökohtana on subjektiivisesti havaittu ja koettu ongelma siitä että numeroarviointi ei ... -
”No jos sitä ei tekis, nii sehän ois tosi outoa” : perus- ja steinerkoulun oppilaiden käsityksiä arvioinnista koulussa
(Lapin yliopisto, 2017)Pro gradu -tutkielmani tavoitteena on selvittää, minkälaisia käsityksiä perus- ja steinerkoulun oppilailla on arvioinnista koulussa. Näitä käsityksiä lähdin tutkimaan arviointimenetelmien, -kohteiden ja -tehtävien sekä ... -
Saatais vähän paremmaks sitä fiilistä lasten liikkumisen osalta … kylmistä numeroista pelkästään on tultu vähän parempaan suuntaan… : Oppilasarvioinnin rooli liikuntasuhteen muovautumisessa
(Lapin yliopisto, 2021)Liikunnan oppilasarvioinnin muutos on herättänyt keskustelua puolesta ja vastaan. Lajikohtaisesta arvioinnista siirtymisellä työskentelyn ja oppimisen arvioimiseen on pyritty vastaamaan yhteiskunnan liikuntatottumisten ... -
Tarvitaanko numeroarviointia? : luokanopettajien kokemuksia numeroarvioinnista
(Lapin yliopisto, 2012)Arvioinnin tehtävä on tukea ja edistää oppimista. Numeroarvioinnilla on keskeinen rooli kouluopetuksen arvioinnissa. Sen keskeinen tehtävä on kuvata oppilaan osaamisen tasoa. Tämä tutkimus suuntaa katseensa numeroarviointiin ... -
”Välillä joutuu lähes kivirekeä vetämään perässä. Etenkään pojat eivät välttämättä ymmärrä omaa parastaan.” : opettajien käsityksiä poikien heikosta koulumenestyksestä
(Lapin yliopisto, 2018)Tutkimuksen tarkoituksena on antaa ääni opettajille ja selvittää yläkoulun opettajien käsityksiä poikien tyttöjä heikommasta koulumenestyksestä. Koska opettajien käsitysten ja kokemusten tutkiminen oli tutkimuksen lähtökohtana, ...