Haku
Viitteet 1-8 / 8
Tutkiva oppiminen koulun kuvataideopetuksessa
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitä tutkiva oppiminen tarkoittaa koulun kuvataideopetuksessa. Esitin tämän kysymyksen sähköpostitse viidelle kuvataidetta opettavalle luokanopettajalle kartoittaakseni heidän käsityksiään ...
Puu on muu(tos) ; toimintatutkimus koulutilan viihtyisyyttä kehittävästä taidetoiminnasta Itä-Lapin ammattiopistossa
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkimus tarkastelee kouluyhteisön viihtyisyyttä ja hyvinvointia tukevaa yhteisöllistä taidepajatoimintaa. Kuvataide –ja arkkitehtuurikasvatus voivat tarjota kouluyhteisölle kokemuksellisia, visuaalisia, ja taidollisia ...
Harkinnan varassa ; kauhukurssikohu ja kuvataide-oppiaineen tulkinnallinen opetussuunnitelma
(Lapin yliopisto, 2012)
Pro gradu -tutkielma syventyy kuvataide-oppiaineen tulkinnallisen
opetussuunnitelman haasteisiin, tavoitellen suurempaa ymmärrystä noista haasteista..
Aihetta on rajattu valitsemalla tarkastelun kohteeksi kuvataidekasvatuspuhe, ...
Lasten kuvien kertomaa ; lapin koululaisten piirustuksia ja maalauksia jälleenrakentamisen ajalta
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkimus käsittelee lasten piirtämien kuvien kautta sitä, miten erilaiset
elämänkokemukset ovat vaikuttaneet lapsiin ja voiko kokemuksia ilmaista kuvallisesti.
Samalla tarkastellaan sitä, miten tutkija pystyy tulkitsemaan ...
Nuorten hyvinvoinnin tukeminen koulun kuvataidekasvatuksen kontekstissa taideterapiaa soveltaen
(Lapin yliopisto, 2012)
"Nyt se on se väylä löytyny" ; toimintatutkimus ikääntyvien yliopiston taidepiiristä
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkimustehtävänämme on Lapin ikääntyvien yliopiston taidepiirin toiminnan
kehittäminen. Tutkimuksemme on toimintatutkimus, jossa on laadullisen
tapaustutkimuksen piirteitä. Tutkimuksemme pääaineistona on kevään 2009 ...
Kuvataideopettaja työskentelyprosessin tukena ; yläkoululaisten näkemyksiä opettajan ja oppilaan välisestä vuorovaikutuksesta
(Lapin yliopisto, 2012)
Tämän tutkielman tutkimustehtävänä on selvittää, miten kuvataideopettajan ja
oppilaan välinen vuorovaikutus vaikuttaa oppilaan työskentelyyn.
Tutkimuskysymykset ovat seuraavat: Millainen vuorovaikutus opettajan ja
oppilaan ...
Kuinka arvioin kuvista ; numeerisen arvioinnin ongelma valmistuvan opettajan näkökulmasta
(Lapin yliopisto, 2012)
Tutkielman tarkoituksena on paljastaa numeerisen arvioinnin ristiriitaisuus
ja soveltumattomuus kuvataideoppiaineen arvioinnissa. Lähtökohtana on subjektiivisesti
havaittu ja koettu ongelma siitä että numeroarviointi ei ...