Haku
Viitteet 1-10 / 15
Bränditarinat esiin! : etnografinen tutkimus moniaistisen palvelumuotoilun mahdollisuuksista
(Lapin yliopisto, 2011)
Tämä on etnografinen tutkimus palvelumuotoilun mahdollisuuksista bränditarinoiden välittämisessä. Tutkimuskysymys on: Miten bränditarinat saadaan palvelumuotoilulla esille moniaistisuuden näkökulmasta? Teorialinssinä on ...
Revenue management : menetelmän käyttö kannattavuuden lisäämiseksi case-yrityksessä
(Lapin yliopisto, 2011)
Tässä tutkielmassa perehdytään revenue management -menetelmään. Revenue management on hinnoittelustrategioiden sekä toiminnanohjausjärjestelmien sovellus, jonka avulla pystytään allokoimaan oikea kapasiteetti, oikeaan ...
Hiljaisuus virtuaalisena äänimaisemana: semioottinen tapaustutkimus Visit Finland-maaportaalista
(Lapin yliopisto, 2011)
Hiljaisuudesta on tullut vaikeasti tavoitettava mielen ja olemisen tila, vaikka todellisuudessa hiljaisuutta on kaikkialla. Koska yhä useammilla on vaikeuksia löytää hiljaisuutta arjen elinympäristöstä, sitä ollaan halukkaita ...
Imago ja markkinointiviestintä osana matkailukeskusten kestävää kehittämistä: tapauksina Levi ja Ylläs
(Lapin yliopisto, 2011)
Tämän tapaustutkimuksen tarkoituksena on tarkastella Levin ja Ylläksen imagoa kestävyyden näkökulmasta sekä markkinointiviestinnän hyödyntämistä osana keskusten kestävää kehittämistä. Selvitän imagoa kyseisten kohteiden ...
Matkailuala, minne menet, mitä teet? : tutkimus Suomen matkailustrategioista, niiden tuottamasta yhteiskuntavastuusta ja tulevaisuudesta
(Lapin yliopisto, 2011)
Matkailulla on monenlaisia vaikutuksia ympäröivään yhteiskuntaan. Yhtäältä se voi tuoda kaivattua elintasoa syrjäisille seuduille ja toisaalta se voi synnyttää kokonaisia matkailualueita, joissa paikallisten elämä kärsii ...
Tietoa matkailijalta toiselle : matkailijat sosiaalisen median käyttäjinä
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimus tarkasteli virtuaalisten matkailuyhteisöjen jäseniä ja heidän tarpeitaan. Tavoitteena oli tutkia millaisia tarpeita ihmisillä on, kun he liittyvät virtuaaliseen matkailuyhteisöön, sekä selittää, mitä he hakevat ...
Hotellin asiakaspalautemenetelmän kehittäminen - tapaustutkimus
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkielmani lähtökohtana oli erään hotellin asiakaspalautelomakkeessa ilmennyt kehittämisen tarve. Palautteiden analysoinnissa lomakkeen strukturoitujen kysymysten ja avoimen kysymyksen vastausten välillä ilmeni ristiriita. ...
Wellness-matkan vaikutukset hyvinvointiin
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimuksessa tarkastellaan koetun wellness-matkan ja henkilön kokeman hyvinvoinnin välisiä yhteyksiä. Tutkimustehtävänä on kehittää tutkimussuunnitelma sen tutkimiseksi, miten wellness-matka edistää tekijänsä hyvinvointia. ...
Halu ja kyky ympäristötietoiseen liiketoimintaan: tapaustutkimus Hailuodon matkailuyrittäjien parissa
(Lapin yliopisto, 2011)
Matkailualan ja ympäristön monimuotoiseen vuorovaikutussuhteeseen vaikuttavat muiden muassa matkailutoimijoiden ympäristötietoisuus ja ilmastonmuutoksen ympäristövaikutukset matkailuun. Aiemmat yritysten ja kansainvälisten ...
Tutkimus matkailun aluetaloudellisista vaikutuksista pohjoismaisella mallilla Sodankylän kunnassa vuonna 2008
(Lapin yliopisto, 2011)
Tutkimukseni tavoitteena oli selvittää Sodankylän kunnan matkailun aluetaloudelliset vaikutukset vuonna 2008. Lisäksi tutkin yrittäjien ja kunnan välistä yhteistyötä ja selvitin yrittäjien matkailuun liittyviä kehittämisajatuksia. ...