Haku
Viitteet 1-10 / 19
Positiivinen oravanpyörä : dialoginen organisaation kehittäminen ja työyhteisöjen johtaminen
(Lapin yliopisto, 2018)
Kunta-alan toiminnot ja toimijoiden asenteet tehdä työtä ovat joutuneet sopeutumaan yhä epävarmempiin taloudellisiin raameihin ja resurssien monikäyttöisyyteen viimeisten vuosikymmenten aikana. Tämä yhteiskunnallinen murros ...
Opiskelun ja työnteon yhdistäminen : tutkimus työssäkäyvien yliopisto-opiskelijoiden positiivisista käsityksistä arjessa jaksamisesta
(Lapin yliopisto, 2018)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia työssäkäyviä yliopisto-opiskelijoita, jotka jaksavat arjessaan hyvin. Tutkimuksessa tutkittiin miksi töitä tahdotaan tehdä opiskelun ohella, kuinka arki saadaan toimimaan ja kuinka ...
”Se on alun perin niinku ollu koko ydin tässä, että mää pystyn tajuamaan millasta se oppiminen voi olla - se on osa mun ammatti-identiteettiä" : oppimisvaikeuden yhteys opettajaopiskelijan kehittyvään ammatti-identiteettiin
(Lapin yliopisto, 2018)
Pro gradu -tutkielmamme tavoitteena on selvittää, millainen yhteys opettajaopiskelijan oppimisvaikeudella on hänen kehittyvään ammatti-identiteettiinsä. Tutkimusaineiston keräsimme haastattelemalla kuutta opettajaopiskelijaa, ...
”Pitääkö kaiken aina muuttua?”: luokanopettajien kokemuksia opetussuunnitelmauudistuksesta
(Lapin yliopisto, 2018)
Tutkimuksen tarkoitus on selvittää erään lappilaisen peruskoulun luokanopettajien kokemuksia paikallisesta opetussuunnitelmauudistuksen prosessista. Tutkimuksen taustalla on käsitys opetussuunnitelmasta opettajan työtä ...
”Välillä joutuu lähes kivirekeä vetämään perässä. Etenkään pojat eivät välttämättä ymmärrä omaa parastaan.” : opettajien käsityksiä poikien heikosta koulumenestyksestä
(Lapin yliopisto, 2018)
Tutkimuksen tarkoituksena on antaa ääni opettajille ja selvittää yläkoulun opettajien käsityksiä poikien tyttöjä heikommasta koulumenestyksestä. Koska opettajien käsitysten ja kokemusten tutkiminen oli tutkimuksen lähtökohtana, ...
Luokanopettajien kokemuksia kolmiportaisen tuen toimivasta toteuttamisesta perusopetuksessa
(Lapin yliopisto, 2018)
Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastelen luokanopettajien käsityksiä kolmiportaisen tuen toimivasta toteuttamisesta perusopetuksessa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaista kolmiportaisen tuen toimiva toteuttaminen ...
Vammaispalvelujen asiakkaiden käsityksiä osallisuuden rakentumisesta asiakasprosessissa
(Lapin yliopisto, 2018)
Tutkimuskohteena ovat vammaispalvelujen asiakkaiden käsitykset osallisuuden rakentumisesta asiakasprosessissa. Tutkielma on toteutettu käyttäen fenomenografista lähestymistapaa. Tutkielman tarkoitus on tuottaa tietoa ...
Uudet elektroniset urheilijat : fenomenografinen tutkimus kuudesluokkalaisten elektronista urheilua koskevista käsityksistä
(Lapin yliopisto, 2018)
Tutkimuksessa kuvattiin Oulun alueen kuudesluokkalaisten kokemuksia elektronisen urheilun ilmiöstä. Tutkimus oli laadullinen tutkimus ja se toteutettiin käyttämällä fenomenografista metodia. Aineisto kerättiin haastattel ...
Tulevaisuuden taitoja oppimassa : laaja-alaisen osaamisen tavoitteiden toteutuminen luokanopetuksessa
(Lapin yliopisto, 2018)
Opetussuunnitelmauudistus toi mukanaan laaja-alaisen osaamisen tavoitteet, jotka opettajan tulee ottaa huomioon opetuksessaan. Tavoitteita on seitsemän ja ne perus-tuvat laajempaan näkemykseen tulevaisuuden työelämän ...
Matemaattisesti lahjakkaiden oppilaiden käsityksiä opetuksen eriyttämisestä
(Lapin yliopisto, 2018)
Tässä työssäni tutkin matemaattisesti lahjakkaiden oppilaiden kokemuksia ja käsityksiä opetuksen eriyttämisestä matematiikassa. Tavoitteenani on löytää keinoja lahjakkaiden oppilaiden opetuksen kehittämiseen. Tutkimukseni ...