Haku
Viitteet 1-10 / 81
Kannustava ilmapiiri erilaisuudelle.: Opettajien keinoja ottaa monenlaiset oppijat huomioon kuvataideluokassa.
(Lapin yliopisto, 2016)
Opinnäytteeni käsittelee kuvataideopettajien keinoja ja kokemuksia huomioida erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa kuvataideluokassa. Tutkielmani pohjaan inklusiivisen opetuksen teorioihin, ja käsittelen inklusiivisen ...
Eksistentiaalisen kuvataidekasvatuksen mahdollisuudet sairaalakoulussa
(Lapin yliopisto, 2016)
Pro gradu -tutkielmani tavoitteena on hahmotella eksistentiaalisen kuvataidekasvatuksen mahdollisuuksia eräässä suomalaisessa sairaalakoulussa. Tutkimuksen lähtökohtana olivat eksistentialismi filosofiana ja sen ...
Vauvojen värikylpy ohjaajien näkökulmasta: Ohjaajien antamia merkityksiä Vauvojen värikylpy työskentelylle
(Lapin yliopisto, 2017)
Tutkimus selvittää Vauvojen värikylpy -ohjaajien antamia merkityksiä työlleen. Vauvojen värikylpy
on kuvataiteellinen työpaja vauvoille ja heidän vanhemmilleen. Työpajassa edetään erilaisten
materiaalien, värien ja valojen ...
”Uskaltaudu ulos luokan kanssa”: Luontokoulujen ympäristökasvatuksen täydennyskoulutuskurssien sisällön ja laadun selvitys
(Lapin yliopisto, 2016)
käsittelen pro gradu –tutkielmassani ympäristökasvatuksen täydennyskoulutuskursseja, joita luontokoulut tarjoavat opettajille. Tutkielmassani selvitän, minkä laatuisia ympäristö-kasvatuksen täydennyskoulutuskurssit ovat, ...
Välittävä vuorovaikutus : etnografinen tutkimus pelkokokemuksen kuvataidekasvatuksellisesta työstämisestä
(Lapin yliopisto, 2013)
Tarkastelen tutkimuksessa aikuisen ja lapsen välistä vuorovaikutusta, kun alkuopetusikäinen työstää pelkokokemustaan kuvailmaisun avulla. Pelkokokemuksen työstämisen taustalla on tunnelukutaidon käsite. Tutkimuksen tavoitteena ...
Kuvataidekasvattajat erityisosaajina: Lapin yliopiston kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden kuvataiteelliset erityisosaamisen alueet
(Lapin yliopisto, 2016)
Pro gradu -tutkielmamme käsittelee Lapin yliopiston kuvataidekasvatuksen
opiskelijoiden kuvataiteellista osaamista ja kiinnostusta laajentaa sitä, sekä
opiskelijoiden taidekäsitystä. Tutkimuskysymyksemme on: Millaisten ...
Kuvataide, pojat ja yläkoulu: poikien kuvataidesuhdetta etsimässä
(Lapin yliopisto, 2015)
This research brings forth understanding about boys experiences in art education. The subject is important, for in the fields of media and art education, there has been information about a phenomenon, which speaks of the ...
Digitaaliset viihdepelit kuvataideopetuksessa: opettajien käsityksiä ja kokemuksia kartottava kyselylomaketutkimus
(Lapin yliopisto, 2015)
Tämä tutkimus selvittää millaista on peruskoulun ja lukion kuvataideopettajien digi-taalisia viihdepelejä käsittelevä opetus. Ilmiötä tarkastellaan kuvataideopettajien nä-kökulmasta; kuinka he suhtautuvat digitaalisiin ...
Jotain omaa, jotain lainattua: lukio-opiskelijoiden suhde fanarttiin ja sen näkyvyys kuvataidetunneilla
(Lapin yliopisto, 2015)
Tämä tutkimus selvittää lukio-opiskelijoiden suhdetta fanarttiin, eli fanitaiteeseen, ja sen
näkyvyyttä kuvataideluokan arjessa. Tutkimus keskittyy opiskelijoiden kokemuksiin ja
käsityksiin fanartista, joiden vertailukohtana ...
”Kai sitä sitten työssä oppii…”: Kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden käsityksiä omista erityispedagogisista taidoistaan
(Lapin yliopisto, 2016)
Käsittelen pro gradu -tutkielmassani kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden käsityksiä
omista erityispedagogisista taidoistaan. Tutkielmassani tarkastelen, millaisia
valmiuksia kuvataidekasvatuksen opiskelijoilla on kohdata ...