"kuluttajakäyttäytyminen" - Selaus asiasanan mukaan Pro gradu -tutkielmat
Viitteet 1-14 / 14
-
Aarteita vai inhotuksia? – Kuluttajien mielikuvat kierrätyksestä ja kierrä-tysmateriaaleista pukeutumisessa
(Lapin yliopisto, 2018)Tekstiili- ja vaatejätteestä on muodostunut maailmanlaajuinen ongelma, johon tarvitaan ratkai-suja. Tässä tutkielmassa kartoitetaan kyselyn avulla kuluttajien mielikuvia vaatteiden kierrätyk-sestä ja siihen liittyvästä ... -
Aarteita vai inhotuksia? – Kuluttajien mielikuvat kierrätyksestä ja kierrä-tysmateriaaleista pukeutumisessa
(Lapin yliopisto, 2018)Tekstiili- ja vaatejätteestä on muodostunut maailmanlaajuinen ongelma, johon tarvitaan ratkaisuja. Tässä tutkielmassa kartoitetaan kyselyn avulla kuluttajien mielikuvia vaatteiden kierrätyksestä ja siihen liittyvästä ... -
Arkista vastuullisuutta : nuorten käsityksiä vihreästä kuluttajuudesta
(Lapin yliopisto, 2009)Työssä tutkitaan nuorten käsityksiä vihreästä, ympäristövastuullisesta kuluttajuudesta. Lähtökohtana on ajatus kuluttamisesta keskeisenä osana postmodernia elämäntyyliä, jolloin kuluttamista ei nähdä pelkkänä tavaroiden ... -
Hotellin asiakaspalautemenetelmän kehittäminen - tapaustutkimus
(Lapin yliopisto, 2011)Tutkielmani lähtökohtana oli erään hotellin asiakaspalautelomakkeessa ilmennyt kehittämisen tarve. Palautteiden analysoinnissa lomakkeen strukturoitujen kysymysten ja avoimen kysymyksen vastausten välillä ilmeni ristiriita. ... -
How uses and gratifications of social media impact on informal online shopping in Hochiminh city
(Lapin yliopisto, 2023)Informal online shopping has become an emerging social phenomenon for many Vietnamese people. Similar to online shopping, informal online shopping functions as a Business-to-Consumer selling platform. Understanding the ... -
Hyvinvointiin liittyvä kuluttaminen : kuluttajien suhtautuminen self-tracking teknologiaa kohtaan
(Lapin yliopisto, 2018)Tämän pro gradu –tutkielman aiheena on hyvinvointiin liittyvä kuluttaminen ja self-tracking teknologia. Tutkimuksen tavoitteena on tutkia, millainen on kuluttajien suhtautuminen self-tracking teknologiaa kohtaan. Tutkimus ... -
Kertakäyttötavaraa ja perintökalleuksia : kuluttajien kokemuksia vaatteiden käyttöiästä
(Lapin yliopisto, 2023)Vaateteollisuuteen liittyy paljon ekologisia ja eettisiä ongelmia. Etenkin pikamuotia valmistetaan kehittyvissä maissa ympäristön ja työntekijöiden hyvinvoinnin kustannuksella. Kuluttajat voivat omalta osaltaan vähentää ... -
Luonnonväri vaatteessa : - kuluttajan mielikuvat ja käyttäjän kokemukset -
(Lapin yliopisto, 2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, poikkeavatko luonnonvärien herättämät mielikuvat niistä saaduista käyttökokemuksista. Mielikuvia kerättiin kyselyllä kuluttajilta, joilla ei ollut aiempaa kokemusta luonnonväreistä. ... -
Merkkiuskollisuus ympäristömerkkiin : case: Polar O. Pyret
(Lapin yliopisto, 2010)Ympäristöongelmat ovat pakottaneet kuluttajia pohtimaan omaa kulutustaan. Kuluttajat haluavat yhä enemmän tietoa tuotteiden ympäristövaikutuksista. Ympäristömerkit auttavat kuluttajaa valitsemaan vähemmän ympäristöä ... -
Niukkuudesta kuluttajakansalaisuuteen? : tutkimus eläkeläisten ostoksilla käymisestä
(Lapin yliopisto, 2012)Suomen väestöstä 20 prosenttia on vanhuuseläkkeellä. Nämä vanhuuseläkeläiset ovat kuluttajia, joita kulttuurisesti määrittää sodanjälkeinen niukkuuden kokemus. Yhteiskunnallisesti eläkeläisten kuluttamiseen liitetään ... -
”Oikeesti vastuullinen brändi” : tapaustutkimus brändiheimojen kehittämisen edellytyksistä
(Lapin yliopisto, 2023)Tämä tutkielma on tehty yhteistyössä Pure Waste yrityksen kanssa, jonka intresseissä oli selvittää, olisiko yritykselle mahdollista rakentaa oma kuluttajayhteisö tai heimo, joka toimiessaan voisi luoda arvoa ja hyötyä niin ... -
Sosiaalisen median vaikuttajien uskottavuus ostopäätösprosessissa: sisällönanalyysi nuorten naisten kokemuksista matkailussa
(Lapin yliopisto, 15.06.2022)Sosiaalinen media on kasvanut merkittävällä vauhdilla viimeisten vuosien aikana. Tästä johtuen myös vaikuttajamarkkinointi sosiaalisen median alustoilla on lähtenyt räjähtävään nousuun ja vakiinnuttanut paikkansa markkinoinnin ... -
Vaatteen ostaminen prosessina
(Lapin yliopisto, 2012)Tässä pro gradu -tutkielmassa selvitän vaatteen ostamisen prosessia suomalaisten naisten keskuudessa. Perehdyn vaatteen ostoprosessin vaiheiden muotoutumiseen ja järjestykseen. Tutkimus on kvalitatiivinen ja sen tavoitteena ...