Haku
Viitteet 1-10 / 84
”Pitää pystyä hanskaamaan se lapsen tunne” vanhempi leikki-ikäisen lapsen tunnekasvattajana : perheneuvolapsykologien näkemysten mukaan
(Lapin yliopisto, 2015)
Tunnekasvatus on yksi vanhempien keskeisimmistä tehtävistä. Varhaislapsuudessa luodaan tunne-elämän ja tunnetaitojen perusta. Tieto vanhempien toimintatapojen vaikutuksista auttaa vanhempia suuntamaan toimintaansa suotuisaan ...
”Ohjaajilla on suuri vastuu siinä, että miten se opiskelijan reflektio lähtee käyntiin ja kehittyy” : luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä reflektion tukemisesta ohjatuissa opetusharjoitteluissa
(Lapin yliopisto, 2016)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata reflektion tukemista ohjatun
opetusharjoittelun aikana luokanopettajaopiskelijoiden näkökulmasta ja esittää heiltä
tulleita ajatuksia opetusharjoittelun ohjauksen kehittämiseen ...
“Saa keskittyä ja tehä sitä juttua, mistä tykkää” : käsityö kuudennen luokan oppilaiden näkökulmasta
(Lapin yliopisto, 2014)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata käsityön oppiainetta peruskoulun kuudennen luokan oppilaiden näkökulmasta ja esittää heiltä tulleita ideoita oppiaineen kehittämiseen. Tutkimukseen osallistui yhtensä 16 oppilasta, ...
Positiivinen oravanpyörä : dialoginen organisaation kehittäminen ja työyhteisöjen johtaminen
(Lapin yliopisto, 2018)
Kunta-alan toiminnot ja toimijoiden asenteet tehdä työtä ovat joutuneet sopeutumaan yhä epävarmempiin taloudellisiin raameihin ja resurssien monikäyttöisyyteen viimeisten vuosikymmenten aikana. Tämä yhteiskunnallinen murros ...
”..siinä on lähetty ajattelemaan liikunnanopetusta ihan uuesta näkökulmasta” : opettajien käsityksiä liikunnan opetussuunnitelmamuutoksesta
(Lapin yliopisto, 2015)
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 tulee voimaan syksyllä 2016 suomalaisiin peruskouluihin. Liikunnan oppiaine tulee kokemaan uudistuksen myötä useita muutoksia, joista keskeisimpänä on opetukselle asetettujen ...
Liikuntaharrastuksen merkitys sijaishuollossa olevilla nuorilla
(Lapin yliopisto, 2015)
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää millainen merkitys liikunnalla on sijaishuollossa oleville nuorille. Tutkimuskysymyksiä oli kaksi: 1) Millainen merkitys ohjatun liikunnan harrastamisella on sijaishuollon piirissä ...
Sitä että mitä tunnet itse itsestäsi : nuorten tulkintoja itsetunnosta ja sen tukemisen keinoista
(Lapin yliopisto, 2015)
Itsetunnolla on tärkeä rooli nuoren kasvussa ja kehityksessä, sillä itsetunto vaikuttaa yksilön kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Tutkimuksessa tutkin yhdeksäsluokkalaisten nuorten antamia merkityksiä itsetunnolle. Tutkimuksen ...
”Aina on opittavaa ja voi oppia lisää” : Kiljavan opiston opettajien osaamisen kehittäminen
(Lapin yliopisto, 2015)
Tutkimus käsittelee Kiljavan opiston opettajien osaamista ja osaamisen kehittämistarpeita. Kiljavan opisto on Nurmijärvellä sijaitseva järjestökoulutuksiin erikoistunut kansanopisto. Opiston omistaa Suomen ammattiliittojen ...
Liikunnanopettajien ennakkokäsityksiä liikunnan opetussuunnitelman muutoksesta
(Lapin yliopisto, 2016)
Tämä tutkimuksen tutkimusongelmana on, miten valtakunnallisen opetusuunnitelman muutos opettajien mielestä tulee näkymään käytännön liikunnan opetuksessa alakoulussa? Tutkimusongelmaa lähestytään opettajan näkökulmasta. ...
”Osittain helppoa, osittain raskasta” : alakoulun oppilaiden ja opettajien käsitykset poronhoidosta
(Lapin yliopisto, 2015)
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia käsityksiä erityisesti poronhoitoon tarkoitetun alueen alakoulun oppilailla ja opettajilla on poronhoidosta. Teoreettisena viitekehyksenä toimii poronhoidon historia ja kehitys ...