"graafinen suunnittelu" - Selaus asiasanan mukaan Pro gradu -tutkielmat
Viitteet 1-20 / 35
-
Arvot markkinoilla: Miten kuluttajat reagoivat arvojen esiintuotiin markkinoinnissa
(Lapin yliopisto, 2016)Tutkielma käsittelee markkinoinnin suuntauksista tuoreimpaa: arvojen markkinointia ja arvojen näkymistä markkinoinnissa ja mainonnassa. Mediakentän muuttuminen entistä vuorovaikutteisemmaksi viimeisen parinkymmenen vuoden ... -
Design for children : the future of chinese garbage classification
(Lapin yliopisto, 2013)This research is about using design to educate—design a process to guide Chinese garbage classification. There are 3 steps for the improvement in total: Firstly, a children fitted garbage classification system with teaching ... -
Etulehdet visuaalisena mediana
(Lapin yliopisto, 2012)Pyrin tutkimuksessani Etulehdet visuaalisena mediana selvittämään, mitä visuaalisia tehtäviä etulehdillä voi olla. Työ sijoittuu visuaalisen viestinnän tutkimuksen kenttään ja näkökulma on aineistolähtöinen. Aineisto koostuu ... -
Grafiikkaa tilassa : tutkimus brändin rakentamisesta tilassa muotoilutaiteen avulla
(Lapin yliopisto, 2009)Tilaa ei yleensä ajatella graafisten suunnittelijoiden mediana. 2000-luvun alussa voimistunut pyrkimys kokemuksellisuuteen tilan välityksellä on kuitenkin tehnyt tilasta yhden mielenkiintoisen median myös graafisille ... -
Idea & sen toteutus ; case-tutkimus yritysilmeen rakentamisesta
(Lapin yliopisto, 2012)Case-tutkimus yritysilmeen rakentamisesta matkailualan yritykselle. Keskeinen tutkimuskysymys kuuluu, kuinka visuaalinen identiteetti, yritysilme, rakennetaan asiakkaan antamien ehtojen sisällä? Yritysilmeen visualisointiin ... -
Kauneus ja kirjanmuotoilu
(Lapin yliopisto, 2011)Typografian antama viesti on kahtalainen: Sen tulee välittää kielellinen sanoma. Tämän lisäksi typografian visualinen tyyli välittää lisämerkityksiä. Tutkin sitä, kuinka typografia välittää identiteettiä visualisen tyylinsä ... -
Kerro, kerro, kuvasto : suomalaisten sisustus- ja vaatetusalan brändien arvojen näkyminen tuotekuvastoissa
(Lapin yliopisto, 2019)Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella suomalaisten sisustus- ja vaatetusalan brändien tuotekuvastoja niiden arvoviestinnän välineenä. Arvojen, tunteiden ja merkityksellisyyden korostuminen on markkinoinnin kentällä ... -
Kolmiulotteinen tuotekuva : 3D-mallintaminen mainontaan ja mainokseen suunnatun tuotekuvan toteutustekniikkana
(Lapin yliopisto, 2023)Tutkimukseni tarkoituksena oli tutkia 3D-mallintamista ja sen prosessia tuotekuvan näkökulmasta. Työssä tarkastellaan 3D-mallintamalla toteutetun tuotekuvan prosessia tehtävänannosta valmiiksi kuvaksi. Tutkimus etsii ... -
Kuvittava taitto : lehtiartikkelin sisällön visualisointi taitollisin menetelmin
(Lapin yliopisto, 2009) -
L u o v u u s: Ideoiden synty graafisen suunnittelijan työssä
(Lapin yliopisto, 2018)Tämä on tutkimus luovuudesta ja siitä, miten ideat syntyvät graafisen suunnittelijan työssä. Tutkimuksessa on haastateltu kymmentä suomalaista graafikkoa, jotka kertovat omista kokemuksistaan luovan työn tekijöinä. ... -
Like, totally awesome, dude! : konventuaalinen lumilautagrafiikka
(Lapin yliopisto, 2011) -
Luontokuvitukset luonnon representaatioina
(Lapin yliopisto, 10 / 2021)Tarkastelen tutkimuksessani luontokuvituksia ja luontokuvittamista graafisen suunnittelun kenttään kuuluvana ammattimaisena toimintana. Päätutkimuskysymyksenä on, millaisia luonnon representaatioita luontokuvitukset ovat. ... -
Läpinäkyvä vihreä : tapaustutkimus uuden kriittisen tiede- ja taidejulkaisun ulkoasun suunnittelussa
(Lapin yliopisto, 2013)Pro gradu -tutkielmassani tarkastelen uuden ekologisen ja kriittisen, tiedettä sekä taidetta yhdistävän hybridijulkaisun syntyä. Suunnittelen ja toteutan laajana taiteellisena produktiona Mustarinda-julkaisun ulkoasun. ... -
Markkinatorista eliittiin : visuaalisten rakenteiden erot ja lajityypilliset ominaisuudet eri-ikäisille naisille suunnitelluissa aikakauslehdissä
(Lapin yliopisto, 2010)Pro gradu -tutkielman tavoitteena on tuottaa suunnittelijoille tietoa siitä miten graafisen suunnittelun ja visuaalisten valintojen kautta voidaan tuottaa eri-ikäisille naisille suunnattujen naistenlehtien lajityypeille ... -
Mielikuvien muotoilu. Vahinkovakuutusyhtiöiden yritystunnusten merkitysmaailma
(Lapin yliopisto, 2017)Pro gradu -tutkielmani käsittelee mielikuvia ja niiden luomista muotoilun avulla. Tutkielmaani kuuluu produktiivinen osa, jossa suunnittelen uuden yritystunnuksen vahinkovakuuttamisen toimialalle. Tutkielman tavoitteena ... -
Mikä on klassikkologo?: käsiteanalyysi Walkerin ja Avantin mukaan
(Lapin yliopisto, 2013)Tutkimuksessani sovellan Walkerin ja Avantin käsiteanalyysimallia käsitteeseen klassikkologo ja selvitän käsitteen ominaispiirteet, ennakkoehdot ja seuraukset. Käsitteen määrittelyn avulla pyrin yhdenmukaistamaan siihen ... -
Mikä on visuaalista on ymmärrettävää : lapsille suunnitellut symboliset merkit
(Lapin yliopisto, 2009)Tutkimukseni koskee graafisia symboleja, joiden tarkoituksena on opastaa ja ohjeistaa. Sen keskiössä on merkin lukutaito; merkkien ymmärtäminen. Merkkien tulkitsemista tarkastellaan visuaalisen tutkimustradition ... -
Muodollista kieltä : tutkimus kirjaintyypin luettavuudesta
(Lapin yliopisto, 2007)Tutkimuksen tarkoituksena on pääasiassa osoittaa mitkä eri tekijät vaikuttavat kirjaintyypin luettavuuteen ja miten. Jokaisen graafisen suunnittelijan, typografin ja varsinkin kirjainsuunnittelijan tulisi tietää, mitkä ... -
Näkymättömästä näkyväksi ; mistä on graafinen suunnitteluprosessi tehty?
(Lapin yliopisto, 2012)Graafinen suunnitteluprosessi on kokonaisuudessaan vaikea hahmottaa. Usein jää asiakkaillekin epäselväksi, mitä suunnitteluprosessissa tapahtui, mistä asiakas oikeastaan maksaa. Graafinen suunnittelu sisältää paljon ... -
Ostetaanko ulkoa, tilataanko omalta?: visuaalisen viestinnän henkintaprosessi asiakkaan näkökulmasta
(Lapin yliopisto, 2015)