Haku
Viitteet 1-10 / 11
Kyselytutkimus Pohjois- ja Itä-lapin seutukuntien nuorten asenteista hankkia toimeentulonsa matkailualalla : asenteet matkailualan yrittäjyyttä ja työn tekemistä kohtaan
(Lapin yliopisto, 2017)
Matkailu on merkittävä elinkeino ja työllistäjä Lapissa. Matkailu on kasvava toimiala, jossa tarve koulutetuista ja ammattitaitoisista työntekijöistä lisääntyy. Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää Pohjois- ja Itä-Lapin ...
Saatan mie vain senki tehä : vertaileva tapaustutkimus inarilaisten mikroyritysten monialaistumisesta matkailualalle
(Lapin yliopisto, 2015)
Maakunnallisissa ja kunnallisissa alueohjelmissa sekä aluekehittäjien puheenvuoroissa monialayrittäjyys on usein nähty yhtenä vaihtoehtona parantaa toimeentuloa etenkin harvaanasutuilla alueilla. Pelastavana toimialana on ...
Matkailualan tutkimustiedon hyödyntäminen suomalaisessa luontomatkailun yritystoiminnassa
(Lapin yliopisto, 2014)
Tutkimuksessa selvitetään matkailualan tutkimustiedon käyttötarvetta luontomatkailun yritystoiminnan näkökulmasta. Päätutkimuskysymys on Onko matkailualan tutkimustiedosta hyötyä alan yrityksille? Kysymykseen vastataan ...
Nipwitzin dokumentaarisen Sarajevo-lyhytelokuvan rooli matkakohteen imagon rakentumisessa
(Lapin yliopisto, 2014)
Laskettelijat matkustavat eri kohteisiin niin kotimaassa kuin ulkomaillakin etsien hyviä laskettelupaikkoja. Ammattilais- ja amatöörilaskijat kuvaavat laskuvideoita ja -elokuvia, joiden tarkoituksena on tuoda laskettelua ...
Safariopastus työnä – työ, tekijät ja palkan riittävyys
(Lapin yliopisto, 2014)
Safariopastus on yksi yleisimpiä matkailualan työtehtäviä Suomessa. Aikaisemmin ei ole kuitenkaan selvitetty, keistä opastyövoima koostuu. Tutkimukset osoittavat safarioppaan työn olevan vastuullista ja monia taitoja ...
Matkailutyöntekijöiden asennoituminen sosiaalisen median hyödyntämiseen työtehtävissään
(Lapin yliopisto, 2015)
Sosiaalisen median hyödyntäminen on lisääntynyt matkailussa viimeisen vuosi-kymmenen aikana. Sosiaalinen media tarkoittaa tässä tutkimuksessa internetin verkko-palveluja, joissa käyttäjät tuottavat itse sisältöä. Sosiaalista ...
Liikkumaan viheriölle, veteen tai vuorille: aktiivilomatuote asiakkaan näkökulmasta
(Lapin yliopisto, 2014)
Valtava määrä ihmisiä on kiinnostunut liikunnasta ja lähes jokainen haluaa lomamatkalle. Liikunnan riemua halutaan kokea niin arjessa kuin lomallakin. Oma harrastus halutaan yhä useammin ottaa mukaan myös lomalle. Monille ...
Jyrkänkosken tukikohta sosiaalisen pääoman ilmentymänä ja matkailuelämyksenä
(Lapin yliopisto, 2014)
Tämän tutkielman tarkoituksena oli esitellä Jyrkänkosken tukikohtaa ja sen kehityskertomusta sekä tarkastella Jyrkänkosken tukikohtaa sosiaalisen pääoman ilmentymänä ja sosiaalisen pääoman tuotoksena syntyvänä matkailuelämyksenä. ...
Sosiaalinen esteettömyys lasten kanssa matkustettaessa - Suomalaisten matkablogien sisällönanalyysi
(2020)
Lapsiperheet edustavat suurta osaa väestöstä ja myös matkailijoista. Matkustaminen on
lapsiperheille tärkeä tapa virkistäytyä, irtautua arjesta, hankkia uusia kokemuksia ja viettää
aikaa yhdessä. Lasten kanssa matkustettaessa ...
Suomen Interrail-maabrändi
(2022)
Interrailaus on ollut suosittu ilmiö eurooppalaisten keskuudessa jo 1970-luvun alkupuolelta asti. Se on tarjonnut sadoille tuhansille reppumatkailijoille keinon tutustua Euroopan kulttuurilliseen, historialliseen ja ...