Haku
Viitteet 1-10 / 12
Kansainvälinen tekijänoikeusjärjestelmä ja sen vaikutuksista sosiaalisessa mediassa julkaistun sisällön käyttöön lehdistössä
(Lapin yliopisto, 2024)
Tämän tutkielman tarkoituksena on luoda lainopillisen ja kansainvälisoikeudellisen tutkimusmenetelmän avulla yleiskuva siitä, miten kansainvälinen tekijänoikeusjärjestelmä ja siihen kuuluvien kansainvälisten tekijänoikeu ...
Audiovisuaalisen kerronnan keinot suosituimmissa Youtube-videoissa
(Lapin yliopisto, 2014)
Tutkielmassa selvitetään, millaisia YouTuben suosituimmat videot ovat audiovisuaaliselta
kerronnaltaan. Tutkimusaineisto koostuu kymmenestä vuoden 2013 suosituimmasta
YouTube-videosta. Listaus on koostettu videoiden ...
#selfie – Tyttöjen seksuaalisen ja ruumiillisen identiteetin rakentuminen omakuvissa
(Lapin yliopisto, 2018)
Tutkimuksessa perehdytään tyttöyden seksuaalisesti ja ruumiillisesti sukupuolittuneeseen tuottamiseen ja rakentumiseen omakuvissa sekä tarkastellaan millaisina omakuvat näyttäytyvät suhteessa median kuvastoihin. Tutkimuksen ...
Valloittavat mielikuvat : Marimekon representaatiot lnstagramissa
(Lapin yliopisto, 2020-04-16)
Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia mielikuvia Marimekko herättää
Instagramissa kuvan rakentamisen keinoin. Tämän lisäksi vertailin, välittävätkö
@marimekko ja @marimekkoaustralia -tilit samanlaisia ...
Chilen imago matkakohteena: markkinointimateriaalin ja sosiaalisen median valokuvista rakentuvien viestien sisällönanalyyttinen vertailu
(Lapin yliopisto, 2015)
Matkailu on Chilessä vielä nuori teollisuuden ala. Sen kehittämiseen on kuitenkin keskitetty yhä enemmän voimavaroja. Kehittämistyön tuloksena vuonna 2012 valmistui Chilen ensimmäinen matkailustrategia. Siinä matkailumarkkinoijien ...
Matkailun alueorganisaatioiden Instagram-strategiat luomassa yhteisiä sisältöjä : vertaileva tapaustutkimus Grönlannin, Kanadan ja Suomen välillä
(Lapin yliopisto, 2016)
Sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa kasvaa kaiken aikaa. Samalla kun kuluttajat ja asiakkaat ovat omaksuneet sosiaalisen median yhteisölliset palvelut, myös perinteinen media on menettänyt tehoaan markkinoinnissa. ...
Matkailutyöntekijöiden asennoituminen sosiaalisen median hyödyntämiseen työtehtävissään
(Lapin yliopisto, 2015)
Sosiaalisen median hyödyntäminen on lisääntynyt matkailussa viimeisen vuosi-kymmenen aikana. Sosiaalinen media tarkoittaa tässä tutkimuksessa internetin verkko-palveluja, joissa käyttäjät tuottavat itse sisältöä. Sosiaalista ...
Nuorisososiaalityön digitaaliset toimintaympäristöt voimaantumisessa tarkastelukohteena Facebook palveluohjaus
(Lapin yliopisto, 2018)
Tarkastelen tutkimuksessani sosiaalisen median Facebook – sovellusta ja sen hyödyntämistä nuorisososiaalityössä tehtävässä palveluohjauksessa. Tutkimukseni kohdistuu Oulun kaupungin nuorisososiaalityön yksikköön, jossa on ...
”SOMEGURU” : sosiaalinen media kontekstissa työskentelevien käsityksiä some asiantuntijuudesta
(Lapin yliopisto, 2016)
Tässä tutkimuksessa haluttiin löytää ja tuottaa kuvausta sosiaalisen median toimijoiden käsityksiä sisältävän aineiston pohjalta some asiantuntijuudesta (some=sosiaalinen media). Käsittäminen tässä tutkimuksessa tarkoittaa ...
Sosiaalinen tuki autististen lasten isien blogeissa
(Lapin yliopisto, 2020)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tuoda esille autististen lasten isien arjessa kohtaamia haasteita ja niistä aiheutuvia sosiaalisen tuen tarpeita sekä tarkastella sosiaalisen median kautta jaettua sosiaalista tukea. ...