Lauda - Selaus asiasanan mukaan "mielikuvat"
Viitteet 1-20 / 42
-
Aarteita vai inhotuksia? – Kuluttajien mielikuvat kierrätyksestä ja kierrä-tysmateriaaleista pukeutumisessa
(Lapin yliopisto, 2018)Tekstiili- ja vaatejätteestä on muodostunut maailmanlaajuinen ongelma, johon tarvitaan ratkai-suja. Tässä tutkielmassa kartoitetaan kyselyn avulla kuluttajien mielikuvia vaatteiden kierrätyk-sestä ja siihen liittyvästä ... -
Aarteita vai inhotuksia? – Kuluttajien mielikuvat kierrätyksestä ja kierrä-tysmateriaaleista pukeutumisessa
(Lapin yliopisto, 2018)Tekstiili- ja vaatejätteestä on muodostunut maailmanlaajuinen ongelma, johon tarvitaan ratkaisuja. Tässä tutkielmassa kartoitetaan kyselyn avulla kuluttajien mielikuvia vaatteiden kierrätyksestä ja siihen liittyvästä ... -
Abstrahoidut mielikuvat : Lappi matkailuyritysten graafisissa merkeissä
Acta electronica Universitatis Lapponiensis : 359 (Lapin yliopisto, 2023)Tämä on tutkimus graafisesta merkistä graafisen suunnittelun semioottisena työkaluna, mielikuvien rakentajana sekä merkkien ja merkitysten välittäjänä. Tutkimuksessa määritellään graafisen merkin ja graafisen abstrahoinnin ... -
Arctic Representation in Global Media
(Lapin yliopisto, 06 / 2019)The paper argues for a cultural perspective to be brought to the studies of media coverage of Arctic region in global media. Using a constructive approach to representations, the paper explores the discursive way of looking ...Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla. -
Branding UNESCO: constructing organization image through audiovisual reprentations
(Lapin yliopisto, 2013)This research explores the means of constructing the image and brand of UNESCO through representations in the joint campaign between Always and UNESCO, Sisters for Education. The research material consists of five video ... -
Brändi ja rekrytointi digitaalisessa maailmassa – Sosiaalinen media HR – työkaluna
(Lapin yliopisto, 2011)Tämä tutkimus käsittelee sosiaalista mediaa työnantajamielikuvan muokkaajana ja rekrytointityökaluna, sekä sosiaalisessa mediassa toimimisen kannalta keskeisiä edellytyksiä ja vaatimuksia organisaatioille. Sosiaalinen ... -
Chilen imago matkakohteena: markkinointimateriaalin ja sosiaalisen median valokuvista rakentuvien viestien sisällönanalyyttinen vertailu
(Lapin yliopisto, 2015)Matkailu on Chilessä vielä nuori teollisuuden ala. Sen kehittämiseen on kuitenkin keskitetty yhä enemmän voimavaroja. Kehittämistyön tuloksena vuonna 2012 valmistui Chilen ensimmäinen matkailustrategia. Siinä matkailumarkkinoijien ...Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla. -
Erämaisia metsiä ja rakennettuja reitistöjä. Kehysanalyyttinen tulkinta matkailijoiden metsämaisemakokemuksista Lapissa
(Lapin yliopisto, 2006)Luontomatkailun kulttuuritutkimukseen lukeutuvassa tutkielmassa perehdytään matkailijoiden maisemakokemuksiin tunturikeskusten läheisissä metsissä. Tarkastelun kohteena ovat erityisesti maiseman subjektiivinen kokeminen, ... -
Esikoululaisten mielikuvat koulusta
(Lapin yliopisto, 2009)Vuonna 2007 Rovaniemellä kerätty tutkimusaineistoni koostuu esikoululaisilta kerätyistä yksilö/ ryhmä haastattelu-, piirustus- ja kuvamateriaaleista. Tutkimukseni sisältää myös esikoululaisille järjestetyn kouluun ... -
Haasteita, motivaation lähteitä ja moninaisia työtehtäviä : Tutkielma kuvataidekasvatuksen opiskelijoiden ja kuvataiteen opettajien mielikuvista yläkoulun kuvataideopettajan työstä
(Lapin yliopisto, 2022)Tämän tutkielman keskiössä ovat mielikuvat yläkoulun kuvataideopettajan työstä. Tutkielmassa tarkastelen, millaiseksi kuvataidekasvatuksen opiskelijat ja opettajat hahmottavat yläkoulun kuvataideopettajan työn ja muuttuvatko ... -
Hiihtokeskusten kohdekuvat vertailussa : tapaus: Saariselkä, Levi, Ylläs, Ruka ja Pyhä-Luosto
(Lapin yliopisto, 2010)Matkailun liiketoiminnan pro gradu – tutkielmassa perehdytään suomalaisten matkailijoiden kokemuksiin ja mielikuviin Saariselän, Levin, Ylläksen, Rukan ja PyhäLuoston hiihtokeskuksista. Tutkimuksen tavoitteena on kuvata ... -
Idols kulttuurisen tilan valtaajana : diskurssianalyysi henkilöbrandien rakentumisesta iltapäivälehtien sisällöissä
(Lapin yliopisto, 2010)Tutkimuksessa tarkastellaan Idols- todellisuustelevisio-ohjelmaa kulttuurintuotantojärjestelmänä, joka tuottaa henkilöbrandeiksi kutsuttuja kulttuurisia tuotteita. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten tunnettujen ... -
Kerro, kerro, kuvasto : suomalaisten sisustus- ja vaatetusalan brändien arvojen näkyminen tuotekuvastoissa
(Lapin yliopisto, 2019)Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella suomalaisten sisustus- ja vaatetusalan brändien tuotekuvastoja niiden arvoviestinnän välineenä. Arvojen, tunteiden ja merkityksellisyyden korostuminen on markkinoinnin kentällä ... -
Kirjaintyyppiin neulotut merkitykset: Kirjaintyyppien viestit ja merkitykset osana verkkokaupan identiteettiä.
(Lapin yliopisto, 2018)Kirjaintyypit, arkikielessä fontit, ovat erottamaton ja monesti huomaamaton osa arkea. Ymmärrämme tekstin välittämän sanoman, mutta emme välttämättä tule ajatelleeksi, miten kirjaintyypit vaikuttavat tekstistä syntyviin ... -
Korkeakouluopiskelijoiden mielikuvat tulevaisuudesta ilmastonmuutoksen kanssa
(Lapin yliopisto, 2023)Tässä laadullisessa pro gradu -tutkimuksessa tutkittiin, millaisia mielikuvia korkeakouluopiskelijoilla on erilaisista tulevaisuuksista ilmastonmuutoksen kanssa. Lähtökohtana oli oletus ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta ... -
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa: millaisena katsoja kokee visuaalisen ja verbaalisen
(Lapin yliopisto, 2017)Tutkimuksessani on tarkoitus selvittää kuinka katsoja kokee visuaalisen ja verbaalisen suhteen typografisessa kuvituksessa. Haluan selvittää mitkä ovat katsojan ensivaikutelmat, kuinka hän arvottaa näkemäänsä ja millaisia ... -
Luomun lukutaito : Luomupakkauksen visuaaliset keinot mielikuvien luojana
(Lapin yliopisto, 2020)Tutkimukseni tavoitteena on selvittää, minkälaisilla visuaalisilla keinoilla on mahdollista luoda toimiva luomutuotepakkaus, sekä minkälaisia mielikuvia valitut keinot synnyttävät. Tarkastelen samalla pakkauksen visuaalisia ... -
Luonnonväri vaatteessa : - kuluttajan mielikuvat ja käyttäjän kokemukset -
(Lapin yliopisto, 2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, poikkeavatko luonnonvärien herättämät mielikuvat niistä saaduista käyttökokemuksista. Mielikuvia kerättiin kyselyllä kuluttajilta, joilla ei ollut aiempaa kokemusta luonnonväreistä. ...