Lauda - Selaus asiasanan mukaan "mainonta"
Viitteet 1-20 / 21
-
Arvot markkinoilla: Miten kuluttajat reagoivat arvojen esiintuotiin markkinoinnissa
(Lapin yliopisto, 2016)Tutkielma käsittelee markkinoinnin suuntauksista tuoreimpaa: arvojen markkinointia ja arvojen näkymistä markkinoinnissa ja mainonnassa. Mediakentän muuttuminen entistä vuorovaikutteisemmaksi viimeisen parinkymmenen vuoden ... -
Eläimet myynninedistäjinä ; eläinmyytit ja metaforat aikakauslehtimainonnassa
(Lapin yliopisto, 2011)Tarkastelen tutkielmassani aikakauslehtimainontaa, jossa havaittavana on eläinhahmo joko yksin tai ihmisen kanssa. Eläinten ominaisuuksien ja niihin yhdistettävien mielikuvien avulla myydään tuotteita ja palveluita. Eläimet ... -
Eläinkuvien tuottamat merkitykset matkailun markkinointiviestinnässä : semioottinen kuva-analyysi Ranuan eläinpuiston nettisivuista
(Lapin yliopisto, 2017)Eläimiä hyödynnetään matkailussa laajasti ja eläinmatkailu (animal tourism) on oma matkailun osa-alueensa. Eläimiä käytetään niin vetonauloina eläintarhoissa kuin myös työjuhtina esimerkiksi huskysafareilla. Eläimiä näkee ... -
Haaveunia, mystiikkaa ja eksoottinen Toiseus: Japanismi osana Fazer Geishan brändiä ja mainontaa
(Lapin yliopisto, 01.07.2022)Tutkimukseni tavoitteena on analysoida, kuinka moderni japanismi näyttäytyy Fazer Geishan Keskity hyvään -videomainoksessa. Analysoin videomainoksen visuaalisia moodeja multimodaalisen analyysimenetelmän kautta. Ensiksi ... -
Hyvään tarkoitukseen - visuaalinen retoriikka nonprofit-organisaatioiden aikakauslehtimainonnassa
(Lapin yliopisto, 2010)Tutkielma käsittelee nonprofit-organisaatioiden aikakauslehtimainonnan visuaalisia suostuttelukeinoja - visuaalista retoriikka. Nonprofit-organisaatioiden ensisijainen tavoite ei ole taloudellisen voiton, vaan mission ... -
Intertekstuaalisuus Lewis Carrollin Liisa Ihmemaassa -teosta hyödyntävissä mainoskuvissa
(Lapin yliopisto, 2016)Tässä Pro gradu -tutkielmassa perehdytään Lewis Carrollin Liisa Ihmemaassa teoksen Hullut teekutsut -kappaletta hyödyntävien mainoskuvien intertekstuaalisuuteen. Tutkimuksen avulla selvitettiin, intertekstuaalisuuden ... -
”Kaikki mukaan pelaamaan” : Nintendo Wii televisiomainoksen visuaalinen sisällönanalyysi
(Lapin yliopisto, 2012)Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää miten Nintendon "Wii would like to play" televisiomainoskampanja pyrkii motivoimaan kuluttajia. Televisiomainoksen analysoimiseen käytetään visuaalista sisällönanalyys ... -
Koira aikakauslehtimainonnassa
(Lapin yliopisto, 2011) -
Kolmiulotteinen tuotekuva : 3D-mallintaminen mainontaan ja mainokseen suunnatun tuotekuvan toteutustekniikkana
(Lapin yliopisto, 2023)Tutkimukseni tarkoituksena oli tutkia 3D-mallintamista ja sen prosessia tuotekuvan näkökulmasta. Työssä tarkastellaan 3D-mallintamalla toteutetun tuotekuvan prosessia tehtävänannosta valmiiksi kuvaksi. Tutkimus etsii ... -
Lifestyle advertisements in South Korea
(Lapin yliopisto, 2010)The research paper adopts semiotic method and the writings of John Berger to examine the meanings of lifestyle advertisements of Seoul metro stations. A predetermined method of collecting the sample resulted in 21 images ... -
Luonnollisesti hyvää: luonto mielikuvien herättäjänä aikakauslehtien elintarvikemainoksissa
(Lapin yliopisto, 2015)Tutkielmassani selvitän miten ja miksi luontoa hyödynnetään elintarvikkeiden mainonnassa. Samalla selvitän millaisten tuotteiden mainonnassa luontoa esiintyy, sekä millainen on näissä mainoksissa esiintyvä luontokuva. ... -
"Male menopause" : the birth of a new illness?
Acta electronica Universitatis Lapponiensis :2 (Lapin yliopisto, 2006)The existence of male menopause is uncertain (e.g. Snyder 2004; Rhoden & Morgenthaler 2004) and also the effects of HT have not yet been clarified as being reliably safe. Nevertheless, new constructions of the male menopause, ... -
Miehen mallit : semioottinen analyysi ruumiillisuuden esittämisestä mainoskuvissa
(Lapin yliopisto, 2011)Markkinoinnin tieteenkentässä on tarvetta mainonnan ruumiillisuuden ja sukupuoliroolien kuvaamiselle. Vaikka miesvartaloiden osuus mainonnan kuvastossa on kasvanut, on tutkimus miessukupuolesta mainoskuvissa ollut toistaiseksi ... -
Random sampling as a method of cultural production
(Lapin yliopisto, 2012)This master’s thesis tested the usage of random sampling as a method for cultural production. The main research question was “How random sampling can be used as a mechanism for creating new culture?”. The secondary question ... -
Ruutujen kaupalla : mainossarjakuvissa hyödynnettävät mainonnalliset tyylit
(Lapin yliopisto, 2007)Tutkielma käsittelee mainonnallisissa yhteyksissä käytettäviä sarjakuvia. Tässä tutkielmassa niitä kutsutaan mainossarjakuviksi. Lähtökohtana on tarkastella sarjakuvien välityksellä tapahtuvaa markkinointiviestintää. ... -
Suomen matkailullinen maabrändi italialaisissa matkablogeissa: visuaalisen aineiston analyysi maabrändi-identiteetin ja maabrändi-imagon kohtaavuudesta
(Lapin yliopisto, 2025)Visit Finland on asiantuntijaorganisaatio, joka on vastuussa Suomen matkailullisen maabrändin kehittämisestä ja markkinointiviestinnällisistä toimenpiteistä. Tavoitteena on erottua kilpailijoista ja tehdä Suomea tunnetummaksi ... -
”Vaikee selittää, se on hyvä meemi” Lukiolaisten medialukutaidot internetin ja mainonnan kuvien tulkinnassa
(Lapin yliopisto, 2017)Tutkimuksessa tutkittiin lukiolaisten visuaalisia medialukutaitoja liittyen internetkuviin ja mainontaan. Medialukutaitoja tutkittiin tarkastelemalla, millaisia viestijöitä lukiolaiset hahmottavat internetkuville, joissa ... -
Visuaalinen ilme lisätyssä todellisuudessa - Brändin uudet mahdollisuudet
(Lapin yliopisto, 2025)Tämä pro gradu -tutkielma tarkastelee brändi-identiteetin visuaalista ilmettä lisätyn todellisuuden (AR) mainoskampanjoissa graafisen suunnittelijan näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten brändi-identiteetin ... -
"Would you care more if I was a panda?" – WWF:n mainoskuvien kulttuuriset merkitykset
(Lapin yliopisto, 2017)Tutkielmani tavoitteena on selvittää, millaisia kulttuurisia merkityksiä WWF:n (World Wildlife Fund for Nature) eläinmainoskuvista löytyy. Metodinani käytän empiiristen havaintojen lisäksi Roland Barthesin mallia ...