Lauda - Selaus asiasanan mukaan "sosiaalinen media"
Viitteet 1-20 / 97
-
5-6-luokkalaisten käsityksiä Internetissä ja sosiaalisessa mediassa tapahtuvasta kiusaamisesta ja siihen puuttumisesta
(Lapin yliopisto, 2013)Tutkimukseni tarkoituksena on selvittää, millaisia käsityksiä alakoulun 5-6-luokkalaisilla oppilailla on Internetissä ja sosiaalisessa mediassa tapahtuvasta kiusaamisesta ja keinoista puuttua siihen. Käsitysten tutkimiseen ... -
Affektiivisuuden muodostuminen YouTube-vaikuttajien videoissa
(Lapin yliopisto, 2025)Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkin, millaista affektiivisuutta YouTube-vaikuttajien videoissa muodostuu. Valitsin aineistokseni yhteensä kolme videoblogia kolmelta suositulta suomalaiselta tubettajalta vuodelta 2023, ... -
Alakoulun opettajien näkemyksiä tieto- ja viestintäteknologian roolista opettajan työssä
(Lapin yliopisto, 2013)Tieto- ja viestintäteknologian (TVT) määrä yhteiskunnassa ja kouluissa on lisääntynyt koko ajan. Tieto- ja viestintäteknologia kehittyy nopeasti ja ajan tasalla pysyminen edellyttää riittävää koulutusta sekä muita ... -
Ammattikasvattajien näkemyksiä mediakasvatuksen käytännöistä ja materiaaleista
(Lapin yliopisto, 2013)Medialla on keskeinen rooli jokapäiväisessä elämässämme, elämme mediakulttuurissa. Internet ja sosiaalinen media ovat tuoneet mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta myös paljon haasteita. Lasten ja nuorten mediamaailman ... -
Audiovisuaalisen kerronnan keinot suosituimmissa Youtube-videoissa
(Lapin yliopisto, 2014)Tutkielmassa selvitetään, millaisia YouTuben suosituimmat videot ovat audiovisuaaliselta kerronnaltaan. Tutkimusaineisto koostuu kymmenestä vuoden 2013 suosituimmasta YouTube-videosta. Listaus on koostettu videoiden ...Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla. -
Blogi verkossa ; havaintoja verkostoitumisen vaikutuksesta blogin näkyvyyteen
(Lapin yliopisto, 2011) -
Brändi ja rekrytointi digitaalisessa maailmassa – Sosiaalinen media HR – työkaluna
(Lapin yliopisto, 2011)Tämä tutkimus käsittelee sosiaalista mediaa työnantajamielikuvan muokkaajana ja rekrytointityökaluna, sekä sosiaalisessa mediassa toimimisen kannalta keskeisiä edellytyksiä ja vaatimuksia organisaatioille. Sosiaalinen ... -
Chilen imago matkakohteena: markkinointimateriaalin ja sosiaalisen median valokuvista rakentuvien viestien sisällönanalyyttinen vertailu
(Lapin yliopisto, 2015)Matkailu on Chilessä vielä nuori teollisuuden ala. Sen kehittämiseen on kuitenkin keskitetty yhä enemmän voimavaroja. Kehittämistyön tuloksena vuonna 2012 valmistui Chilen ensimmäinen matkailustrategia. Siinä matkailumarkkinoijien ...Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla. -
Digitaalisesti välitetyn perhesosiaalityön mahdollisuuksia Instagramissa kriittisen systeemiajattelun keinoin
(Lapin yliopisto, 2024)Tämä tutkimus käsitteli digitaalisesti välitetyn sosiaalityön mahdollisuuksia perhesosiaalityön kontekstissa Instagramissa ja digitaalisesti välitettyyn sosiaalityöhön liittyvää dynamiikkaa hyötyjen ja haittojen osalta. ... -
Digitaalisten alustojen ja sosiaalisen median merkitykset luokanopettajien työn ja vapaa-ajan rajaamisessa
(Lapin yliopisto, 2024)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää ala-asteen luokanopettajien kokemuksia työn rajaamisesta digitaalisten alustojen ja sosiaalisen median kontekstissa. Tutkimus tarkastelee digitaalisten alustojen ja sosiaalisen median ... -
“Ehkä pieni pelko takaraivossa, kun on lähettänyt itsestään vähän paljastavampaa materiaalia” : 15–25-vuotiaiden nuorten kokemukset sextingistä
(Lapin yliopisto, 2016)Sextingin eli seksuaalissävytteisten tekstiviestien, kuvien ja videoiden yksityisen lähettelyn suosio on kasvanut viime aikoina erityisesti nuorten keskuudessa. Ulkomailla aiheesta on tehty useampia tutkimuksia, mutta ... -
Enterprise social networking : monitoring driving forces, trends and weak signals - the implications for the futures working environment
(Lapin yliopisto, 2010)The emergence of Web 2.0 technologies has empowered employees by facilitating the user-generated and user-centered content into work culture. This has lead to fundamental changes in people’s ability to share their ideas ... -
Facebook brändiyhteisön arvonluontiprosessin ympäristönä
(Lapin yliopisto, 2012)Tutkimuksessa pyritään selvittämään, millainen ympäristö Facebook on yritysnäkökulmasta brändiyhteisöjen arvonluontiprosesseille, ja miten brändiyhteisöjen arvonluontitoimintoja Facebookissa toteutetaan. Tutkimuksen ... -
#Fashion #Follow me: 20-35-vuotiaiden naisten trendienseuraamistottumukset
(Lapin yliopisto, 2013)Pro gradu -tutkielmassani selvitän 20-35-vuotiaiden naisten pukeutumistrendien seuraamistapoja sekä vaatteiden ostamista. Tutkimus on kvantitatiivinen tapaustutkimus, jonka aineisto kerättiin helmikuussa 2013 internetkyselynä. ... -
Feministinen taide digitaalisena aktivismina: Vastarinnan mahdollisuudet ja ehdot taidetta Instagramissa julkaisevien Tympeät tytöt ja Muijavaara -tilien toiminnassa
(Lapin yliopisto, 2022)Tutkimuksessa tarkastelussa oli Instagramissa feminististä taidetta julkaisevat Tympeät tytöt ja Muijavaara -tilit. Näkökulmana oli taiteen ja aktivismin yhdistäminen sosiaalisessa mediassa. Tarkoituksena oli selvittää, ...Rajattu käyttöoikeus. Käytettävissä vain Lapin yliopiston kirjaston asiakaskoneilla. -
Galleria käden ulottuvilla : Näyttelytilojen siirtyminen virtuaalisiksi ja sosiaaliseen mediaan
(Lapin yliopisto, 06 / 2021)Tutkielman aiheena tutkielma kartoittaa aikalaiskuvaa siitä, kuinka pandemia on saanut museot ja taidegalleriat siirtymään digitaalisille palvelimille. Tavoitteena on kyselylomakeaineiston pohjalta selvittää mitä ajatuksia ... -
How uses and gratifications of social media impact on informal online shopping in Hochiminh city
(Lapin yliopisto, 2023)Informal online shopping has become an emerging social phenomenon for many Vietnamese people. Similar to online shopping, informal online shopping functions as a Business-to-Consumer selling platform. Understanding the ... -
Instagram sovellus ilmastoviestijänä : sisällönanalyysi valokuvaustyöpajaan osallistuneiden kokemuksista sovelluksen sisällöistä
(Lapin yliopisto, 19.06.2023)Ilmastonmuutos on mahdollisesti yksi aikamme suurimmista haasteista. Sen seuraukset ovat tuhoisia koko maapallolle ja se koskettaa meitä kaikkia. Matkailuala kiihdyttää ilmastonmuutosta, mutta samaan aikaan kärsii siitä. ... -
Jeffree Starin tietoisesti tuotettu somejulkisuus – Tähteyden rakentuminen sosiaalisessa mediassa
(Lapin yliopisto, 2022)Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee tähteyden rakentumista sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa tähteyden ilmiötä lähestytään tarkastelemalla, miten Jeffree Starin tähteys rakentuu sosiaalisessa mediassa. ... -
Juristien kokemuksia sosiaalisen median roolista osana ammatillista identiteettiä
(Lapin yliopisto, 2025)Tämä pro gradu -tutkielma tarkastelee sosiaalisen median roolia juristien ammatillisessa identiteetissä sekä siihen liittyviä haasteita. Tutkimuksen pääkysymyksenä on: "Miten juristit kokevat sosiaalisen median roolin osana ...